איך מרכיבים משאבות מים בבניין חדש

עם התפתחות העולם המודרני, הגידול באוכלוסיית העולם והשינויים העירוניים שאנחנו עוברים ניתן לראות יותר ויותר מגדלי ענק הנבנים להם בשכונות השונות. לבניינים גבוהים ישנם יתרונות לא מועטים, כמו השימוש בשטח אדמה קטן יחסית בשביל לאכלס כמות גדולה של משפחות. אך, מצד שני, בנייה לגובה יוצרת גם אתגרים ולפעמיים אף בעיות קשות. אחד האתגרים הללו הינו העברת מים ממאגרי המים העירוניים אל הקומות הגבוהות. והפתרון לכך טמון משאבות מים.

 

מה בדיוק הבעיה?

אם אני אגיד לכם שאתם עשויים לפתוח את הברז ושלא יצאו משם מים, או יצא זרזיף קטן שלא מאפשר אפילו מקלחת נעימה, אתם תצחקו עלי ותנסו להבין למה אני כותבת על דברים שקורים במדינות עולם שלישי.

אז זהו, דירות הנמצאות בקומות גבוהות של בנייני מגורים, עשויות לסבול בדיוק מבעיה זו, חוסר מים בברז. הסיבה לכך טמונה בחוקי פיזיקה פשוטים (אם לא נכנסים להסבר המלא כמובן). כוח הכבידה, גורם לכל העצמים הקיימים על כדור הארץ להימשך למרכזו, אך מה קורה כשמנסים להזרים מים נגד כוח הכבידה (כלפי מעלה)?

בשביל להזרים מים מלמטה למעלה, נדרשת השקעה של אנרגיה. בעבר, כשהבניינים נבנו רק עד קומות נמוכות יחסית, מערכת המשאבות העירונית אשר מזרימה את המים מן המאגר העירוני, הספיקה לחלוטין כדי לספק את האנרגיה הנדרשת למים להגיע לכל דירה ודירה. אך כיום, היות והבניינים גבוהים יותר ומכילים מספר דיירים רב יותר, המערכת העירונית אינה מסוגלת לעמוד בכך.

 

סיבות נוספות להתקנת משאבות מים

בנוסף לעניין הגובה, ישנו גם את עניין ההספק. תצרוכת המים השתנתה וישנן מערכות הדורשות משאבות ייעודיות. כאחת כזו ניתן להזכיר את מערכת הספרינקלים אשר ייעודה לכבות שרפות בעת צרה.

 

איפה מתקינים את המשאבות?

את המשאבות מתקינים בדרך כלל בחדר ייעודי לכך, חדר המשאבות. ניתן להתקין את המשאבות גם באזור הגג, אך במקרה כזה חשוב לבנות מראש תשתית התאפשר הגנה על המשאבות מפני השמש ומפני הגשמים בחורף.

 

מה חשוב לזכור כשמתקינים משאבות

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור איש מקצוע טוב ואמין. לוודא בצורה חד משמעית שהתשתיות הקיימות בבניין מתאימות להתקנה של המשאבות. יש לבדוק את מצב הצנרת עצמה (הדבר נכון יותר לבניינים ישנים אשר רוצים להתקין משאבות, אך תמיד עדיף לוודא).

בררו עם איש המקצוע שהמשאבה שבחרתם מתאימה למערכת החשמל בבניין ושהמשאבה אינה רועשת. כיום קיים מגוון של משאבות וחבל להתפשר ולהוסיף מטרד רעש מהסוג לחיי השכנים.

 

תחזוקה, תחזוקה, תחזוקה

לתחזוקה שוטפת של מערכת המשאבות ישנה חשיבות כפולה, מצד אחד החשיבות של תפקוד רצוף ומצד שני החשיבות של הדאגה לבריאות הדיירים.

יש לבצע תחזוקה מכנית, בדיקות תקופתיות ותיקונים/טיפולים בהתאם לצורך, זאת כדי לשמור על הרצף התפעולי של המשאבה.

בשביל שמירה על הבריאות, יש לבצע חיטוי של מאגר המים ובדיקות איכות מים תקופתיות. לצורך שני אלו, מומלץ להיוועץ עם מומחה ולקבל חוות דעת מקצועית וטובה כדי שתוכלו לשמר על לחץ המים ואיכות החיים.

משאבת מים

נווטו במאמר לפי נושאים