יש לכם בטון או סתימה אחרת בביוב? כך תפעלו

סתימה בביוב יכולה להיות מאורע משבש חיים בדרגה גבוהה, בטח כאשר מדובר בסתימה של בטון בביוב. אלו הן סתימות מורכבות שדורשות טיפל מקצועי ולא נפתרות עם קצת סודה קאוסטית. במאמר הבא תוכלו לקרוא על דרכי הטיפול בסתימות בביוב ובמיוחד בסתימות בטון בביוב.

 

סתימת בטון בביוב

באופן מפתיע, סתימת בטוח בביוב היא דבר שכיח הרבה יותר ממה שהיה אפשר לחשוב. רבות מהסתימות הרציניות במערכת הביוב נגרמות מבטון. סתימת בטון בביוב נגרמת לרוב באזורים שעוברים בנייה מאסיבית או שיפוצים, כאשר הבטון נשטף מהרחוב וזורם לתוך המערכת, שם הוא מצטבר ונתקע. בטון, כידוע, הוא חומר עמיד וחזק ואי אפשר לטפל בסתימת בטון באמצעים פשוטים וביתיים.

האמצעים בהם ניתן לנקוט הם כרסום בטון, חומר ממיס בטון ועבודה עם ביובית מיוחדת. כך או אחרת, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לעצור את אספקת המים לבית בשביל למנוע עוד נזק, ולהזמין איש מקצוע. איש המקצוע יחדיר מצלמה למערכת הביוב בשביל להבין היכן נמצאת הסתימה ואיזה אמצעי יתאים לסלקה. באתר www.biuve.co.il תוכלו לקרוא עוד על אפשרויות סילוק הבטון.

סתימה בביוב

כרסום

כרסום בטון נעשה על ידי הכנסת רובוט קטן לתוך מערכת הביוב. הרובוט מצויד באמצעים לכרסם את הבטון ע"י פטישונים קטנים. להפעלת הרובוט נדרש מקצוען שידאג לכך שהרובוט יכרסם בבטון הסותם את המערכת בלבד ולא ייצור נזק לצינורות עצמם. הפתרון הזה הוא פתרון מצוין וכירורגי לבעיה, הוא דורש אבחון וציוד מיוחד אבל הוא מבטיח תוצאות.

 

חומר ממיס בטון

חומר ממיס בטון נשמע כמו הפתרון המושלם והקל ביותר, אבל הוא לא. אל תתפתו לפתרונות קלים, שכן חומרים ממיסי בטון הם חומרים כימיים חזקים מאוד. הם נועדו לשטוף בטון לאחר עבודות יציקה גדולות, ולכן הם יכולים בקלות להמיס את המערכת עצמה ולחלחל לאדמה, ובכך גם לפגוע בצנרת של הבית וגם לזהם את האדמה מסביב. חומר ממיס בטון הוא מקרה קלאסי של "זול שהוא יקר", כי הטיפול בנזק של פתיחת הסתימה בעזרת חומר כזה יעלה יותר מפתיחת סתימה באמצעים אחרים.

 

הזרמת מים בלחץ גבוה על ידי ביובית

ביובית היא משאית עם מערכת מים שכוללת טנק מים, מערכת שאיבה ומערכת הזרמה. לרוב אנחנו משתמשים בביובית כדי לשאוב מי ביוב במקרים בהם המערכת מתקלקלת, אבל ניתן לעשות את הפעולה ההפוכה ולהזרים מים בלחץ מאוד גבוה. מדובר בלחץ בעוצמה כזאת שיכול לפורר את הבטון בתוך המערכת ולהזרים אותו החוצה. זהו פתרון נוח וזמין שלא דורש כרסום או חומרים מסוכנים.

 

סיכום

סתימות בביוב ובוודאי סתימות מורכבות כמו סתימות בטון, יכולות לגרום נזק רב ולגרור עלויות גדולות. אם לא מטפלים בבעיה בצורה מקצועית ורצינית, היא יכולה לתפוח בנזק ובעלויות. כאשר יש סתימה מורכבת, חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע שיכולים לאבחן את הבעיה, את המיקום שלה ואת הדרך הנכונה ביותר לטפל בה.

בטון או סתימה אחרת בביוב

נווטו במאמר לפי נושאים