מיהו בעל המקצוע שמטפל בקרטוקונוס?

גילוי מחלת הקרטוקונוס גורם לא פעם לחיפוש אחר בעל המקצוע שיכול לטפל בה. עובדה זו ידועה לנו, משום שקיבלנו מספר רב של פניות מצד גולשים שביקשו לקבל מידע עדכני בנושא. בהתחלה הגבנו לכל אחד מהם בהודעה פרטית, אך בשלב מסוים הבנו שעלינו להוציא מאמר מסודר שיציג את כל הפרטים בנושא. נזמין אתכם לקרוא אותו כעת, כדי שתוכלו להכיר מקרוב את בעל המקצוע שיאבחן ויסייע לחולים במחלה.

 

מה זה בכלל קרטוקונוס?

עליכם להכיר תחילה את מחלת העיניים המדוברת מקרוב, רגע לפני שנציג בפניכם את הפרטים אודות בעל המקצוע שצפוי לסייע לכם בתרחיש זה. מדובר במחלה שמשנה את המראה של הקרנית (זהו החלק השקוף שנמצא בקדמת העין). במרבית המקרים, החולים במחלה צפויים לגלות את השינויים הבאים:

  • הקרנית נהיית יותר ויותר דקה
  • היחלשות של הקרנית
  • מתיחה של הקרנית בצורה שאינה אחידה
  • הקרנית מקבלת צורה של קונוס
  • עיוות ניכר בחדות הראייה

חשוב לציין שהמחלה מתפתחת באיטיות והיא לא עשויה להוביל לכאבים. אם התסמינים הללו נשמעים לכם מוכרים, כדאי שתקראו את הפסקה הבאה ותכירו באיש המקצוע שיכול לסייע לכם.

קרטוקונוס

למי צריך לפנות אם יש חשש לקרטוקונוס?

אתם לא צריכים לגשת למיון, מרפאות חוץ או קופת החולים, כדי לקבל את הטיפול הדרוש למחלה. שכן, בעל המקצוע שיכול לסייע לסובלים ממחלת הקרטוקונוס הוא אופטומטריסט מומחה שיציע במקרים מסוימים להרכיב עדשות מגע מולטיפוקל שיקלו על השינויים שעברו על העין ויאפשרו לייצב את הראייה.

 

דירוג חומרת המחלה

חשוב לציין שהטיפול במחלת הקרטוקונוס נקבע בהתאם לחומרת המחלה. כאשר נהוג לחלק את החומרה של המחלה ל – 3 דרגות:

  • לא טיפוסי: מדובר בשלב הראשוני של המחלה שבא לידי ביטוי בהיעדר סימנים קליניים
  • מתון: ניתן לראות בבירור את ההידקקות של הקרנית, אך אין הצטלקות
  • חמור: המצב הקשה ביותר שבו יש הצטלקות במרכז של הקונוס והידקקות של הקרנית

נדגיש שהסובלים מהמחלה צריכים לגשת לאופטומטריסט מוסמך שיעניק להם טיפול בקרטוקונוס בהקדם האפשרי.

 

כך תגיעו לאופטומטריסט מוסמך

יש היצע רחב של אופטומטריסטים ברחבי הארץ. אנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם מכירים בעובדה זו ותוהים איך להגיע לבעל המקצוע הטוב ביותר בתחום שבקיא בטיפול בקרטוקונוס. אם כך, כדאי שתדעו שעליכם  לערוך חיפוש ברשת שיאפשר לכם להכיר בבעלי המקצוע שעוסקים בתחום זה על בסיס יום יומי. כאשר הדרך שמומלצת ביותר על ידינו היא קריאה של חוות דעת שנכתבו בפורומים שעוסקים בבריאות העין.

 

השורה התחתונה

בשלב זה אתם יודעים שאופטומטריסט הוא בעל המקצוע שמטפל בחולי קרטוקונוס. מי שסובלים ממחלה זו צריכים לפנות אליו בהקדם האפשרי, כדי שיתאפשר להם לקבל טיפול הולם שיאפשר להתמודד עם התסמינים על הצד הטוב ביותר.

מטפל בקרטוקונוס

נווטו במאמר לפי נושאים