נוסע לחפש את הנשמה שלי: כך תמצאו עבודה בחו"ל בקלות

צמאים לרילוקיישן בחו"ל? לפני שאתם קונים כרטיס טיסה ואורזים מזוודה, חשוב שתמצאו עבודה! למה חשוב למצוא עבודה חוקית, איזה סוגי עבודות מתאימים לישראלים בחו"ל ואיך מוצאים אותן? כל התשובות ממש כאן.

 

עבודה לישראלים בחו"ל

יש מגוון רב של עבודות המתאימות לישראלים המהגרים לחו"ל, כך שתוכלו לבחור בהתאם לניסיון והכישורים שלכם ואפילו אם אין לכם כאלה, תוכלו להשתלב בעבודה בתחומים שונים, כמו למשל עבודה במכירות ועבודה בעגלות בחו"ל. תחומים אחרים הפתוחים לישראלים בחו"ל הם עבודות מקצועיות כמו עבודה במקצועות רפואה, הייטק וסיעוד, עבודה בחוות וחקלאות ועוד ועוד.

 

relocation

 

עבודה חוקית – למה זה חשוב?

מי שעובד בחו"ל בצורה לא חוקית נתון לסכנת גירוש, עיצומים כספיים (קנסות כבדים), החרמת הרכוש ואף כלא. לכן, חשוב להצטייד באישורים מתאימים (ויזת עבודה או אשרת עבודה זמנית) ואלה ניתנים למי שמצא עבודה מסודרת והגיש טפסים מתאימים המשתנים בין המדינות השונות.

בנוסף, עבודה חוקית תזכה אתכם במשכורת גבוהה יותר ותנאים סוציאליים כמעוגן בחוק. כמובן שאם יש ברשותכם אזרחות זרה, ייתכן ותקבלו אשרת עבודה אוטומטית או תהיו זכאים לתהליך מקוצר לקבלת אישור עבודה והטבות נוספות.

 

כל הדרכים למצוא עבודה לישראלים בחו"ל

אחרי שהבנו את החשיבות של מציאת עבודה בצורה חוקית, ריכזנו לפניכם את הדרכים השונות למצוא עבודה כזו. בהצלחה!

  • חברת השמה: הדרך הנוחה והפופולרית ביותר למציאת עבודה. היא מתאימה לכולם, גם מי שאין לו ניסיון והיתרון הגדול הוא הליווי הצמוד שכולל מציאת עבודה מתוך היצע עצום של משרות, סיוע בקבלת אשרת עבודה חוקית ואף מציאת מגורים. לפרטים נוספים: https://pjobs.co.il
  • לשכת התעסוקה: אופציה זו מתאימה למי שיש ברשותו דרכון זר והיא דומה ללשכת התעסוקה בארץ – סיוע במציאת עבודה להתחלה מיידית בהתאם לכישורים והרצונות שלכם.
  • קשרים (פרוטקציה): מכירים מישהו שעובר בחו"ל? הזדמנות מעולה לשאול אותו אם מחפשים עובדים בחברה בה הוא מועסק ואם כן, האם יוכל להמליץ עליכם ולסייע בקליטתכם.
  • פה לאוזן: שתפו את הקרובים לכם ומעגלים רלוונטיים שאתם מעוניינים ברילוקיישן, היכנסו לרשתות חברתיות ופורומים מתאימים והחלו לחקור – לא מעט משרות שוות מתגלות במקרה.
  • לוחות דרושים: לכל מדינה יש לוח או שניים עיקריים בהם מפרסמים משרות חמות לצד לוחות דרושים ברשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק, טוויטר) ובאתרי חברות גדולות המפעילות סניפים באותה מדינה.
  • מקום העבודה שלכם: אם אתם עובדים במשרה המאפשרת עבודה מהבית, יתכן ומקום העבודה לא ישוש לוותר עליכם ויאפשר לכם להחזיק במשרה גם אם תעברו לניכר או לחילופין, ישלב אתכם במשרדי החברה בחו"ל.

 

לסיכום

לפני שאתם מתחילים לחלום על השינוי המרענן והחיים בחו"ל, עליכם למצוא עבודה נוחה שתכסה את הוצאות המחיה ותאפשר לכם ליהנות מהמעבר וזה הרבה פחות מסובך ממה שחשבתם.

נווטו במאמר לפי נושאים