תהליך בחירת קבלן שיפוצים – המדריך המלא

רבים האנשים שמחליטים לרכוש שטח או מגרש בשלב מסוים בחייהם לצורכי בנייה. מרבית השטחים שנרכשים כמובן לא נשארים כפי שנקנו ועליהם נבנים לרוב מבנים שונים. בכדי לבנות על שטח קנוי כמעט בכל המקרים יש לשכור קבלן. בחירת הקבלן לשטח שלכם קריטית ביותר ותשפיע על גורמים שונים בתהליך, למשל משך זמן הבנייה, היבט העלות של הפרויקט ובפרט על התוצאה.

 

מהן השאלות שחובה לשאול את עצמכם?

אז איך תדעו לזהות קבלני שיפוצים מומלצים? ומהי בדיקת השטח שעליכם לעשות לפני שאתם פונים לקבלן שתרצו ?

 

בחירת הקבלן – 5 השלבים שיינחו אתכם לקבלן המושלם עבורכם

חשוב לציין כי לפני שמתחילים בתהליך החיפוש אחר קבלן עליכם להחליט מה אתם רוצים לבנות ואיך אתם רוצים שהתהליך יתבצע . מומלץ לשבת ולכתוב נקודות שונות על העלות הכוללת של הפרויקט, אורך התהליך המקסימלי שתאפשרו, סוג ואופן התקשורת אותו תרצו ליצור עם הקבלן וכמות ההשקעה האישית והמעורבות שאתם רוצים בתהליך.

 

רשימת הקבלנים הזמינים לכם

בשלב הראשון יהיה עליכם ליצור רשימה קצרה נוספת של הקבלנים שאתם מכירים או אפילו מהאינטרנט אשר עובדים בסביבה שבה אתם רוצים לבנות. חשוב לשים לב שלפני שמכניסים כל קבלן זמין לרשימה אם הוא מתמחה בסוג הבנייה שבחרתם לעצמכם ואם הוא יכול לספק את השירותים שאתם דורשים עבור הבנייה.

 

שלב איסוף ההמלצות

בשלב זה עליכם לאסוף המלצות שונות על הקבלנים שתבחרו לכם כאופציה . איסוף הביקורות יכין אתכם לדרך הפעולה של כל קבלן עם הלקוחות שלו ובכך תבינו איזה קבלן יתאים לכם יותר באופן אישי. במידה והמצב יתאפשר מומלץ לקחת את הביקורות וההמלצות גם מספקים שעבדו איתו במהלך השנים ובכך לשמוע על אופן עבודתו.

 

בחינת הניסיון והעבודות של הקבלן

בשלב זה כנראה כבר תגיעו להחלטה יותר מגובשת לגבי חלק מהקבלנים. מומלץ לבקש מהקבלנים תיק עבודות מסויים שיעיד בצורה מפורטת יותר על ניסיונם , יכולת התוצאות שהם מביאים ואיכות הבנייה המוצעת . בשלב זה אפילו כדאי לבקש באופן ישיר מהקבלן מספרי פלאפון של לקוחות קודמים כדי לחקור יותר לעומק.

 

קביעת פגישה פנים מול פנים עם הקבלן

בשלב זה עליכם לקבוע פגישה רשמית עם הקבלן. בפגישה מומלץ לשאול את כל השאלות שתרצו תשובה עבורן הקשורות לעלות הפרויקט המדובר, על הצוות שאיתו עובד הקבלן, על ניסיון וותיקות הקבלן בתחום ובקשו אפילו הצעת מחיר רשמית על הפרויקט בכדי לסקור מעט את השטח. בנוסף לכך שימו לב לאופן בו הוא מתקשר אתכם, התקשורת שלכם היא כלי חשוב בביצוע הפרויקט. העניין יוכל להשפיע כל יכולתכם לבצע עמו משא ומתן בסגירת המחיר הסופי ואפילו על יכולת הגמישות שלו ורצונו לשתף אתכם פעולה בביצוע הפרויקט.

 

קביעת הלוגיסטיקה

בשלב זה תקבעו את הפרטים הלוגיסטיים בפרויקט כמו לוח הזמנים יחד עם הקבלן, החתימה על החוזה וקביעת מועדי התשלום.

שיפוצים

נווטו במאמר לפי נושאים