תאונת עבודה כפועל בניין

בשנים האחרונות אנו שומעים על עוד ועוד תאונות עבודה של פועלי בניין. מבין כלל הענפים במשק, בתחום הבנייה היקף תאונות העבודה וחומרת הפגיעות בתאונות אלו הוא המשמעותי ביותר.

אם ברצונכם לדעת מדוע אפוא קיימת עלייה בכמות הפגיעות בקרב פועלי הבניין ובאילו ערוצים יכול פועל בניין שעבר תאונה לקבל סיוע הכתבה הבאה היא בדיוק עבורכם.

מה הסיבות האפשריות לעלייה בכמות התאונות המדווחות:

1. תנופה בכמות הבנייה – מאז המחאה החברתית ב-2011, מתוך רצון לפתור את משבר הדיור, הממשלה מאשרת בנייה של יותר יחידות דיור כל שנה ומעודדת את הקבלנים לבנות מהר יותר.

באווירה קדחתנית שכזאת קבלנים רבים מזניחים את הדאגה לבטיחות הפועלים ושמים דגש על הגברת מהירות בנייה והגדלת היקף הבנייה, לעיתים תוך הפרה בוטה של החוק.

2. שינוי בשיח הציבורי – ב-5 לספטמבר 2016 קרס חניון בעת בנייה ברמת החייל. העובדה שפועלים רבים היו כלואים בחניון וחלקם מתו בעת המתנה לחילוץ יצרה סערה ציבורית ואף נפתחה חקירה בנושא.

בעקבות מקרה זה חל גידול בסיקור של תאונות עבודה ובעניין הציבורי בהם ועל כן יותר תאונות מדווחות.

 

מה ניתן לעשות במקרה ועברתי תאונת עבודה כפועל בניין

אם לרוע המזל נקלעתם לתאונת עבודה כפועלי בניין יש שלושה ערוצים עיקריים מולם כדאי שתפעלו:

1. ביטוח לאומי – כדאי לפנות לביטוח לאומי על מנת שתוכרו כנפגעי תאונת עבודה. במקרה כזה ביטוח לאומי ישלם לכם דמי פגיעה עבור הפציעה שלכם.

אם הנזק שנגרם לכם אינו הפיך מומלץ להגיש לביטוח לאומי תביעה על מנת לקבוע את דרגת הנכות הרפואית שלכם. אם דרגת הנכות שנקבעה לכם היא מעל 10% ומתחת ל-19% תוכלו לקבל מענק חד פעמי.

במידה ואחוז הנכות שקיבלת הוא מעל 20% תקבלו קצבה חודשית לשארית חייכם.

2. פנייה לעורך דין בכדי לתבוע את המעסיק שלכם ישירות – כאמור, במקרים רבים קבלנים מעגלים פינות, משתמשים בציוד לא תקין, לא מספקים הדרכה מקיפה מספיק, לא מקפידים על נהלי בטיחות, עובדים בצורת עבודה מסוכנת ועוד.

בכל אותם מקרים ניתן לתבוע את המעסיק על רשלנות. במקרה והמעסיק יצא אשם עליו יהיה לפצות את העובד התובע בפיצוי כספי. על מנת לפתוח בהליך שכזה יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה כמו למשל עו"ד פייגל.

עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות ידע מבעוד מועד להעריך מה עשוי המעסיק לטעון על מנת להתחמק מן התביעה ולמצוא מבעוד מועד דרכים לסתור טיעונים אלו.

 

עורך דין מנוסה

 

3. יחידת פלס – לאור אירועי השנים האחרונות לאחרונה הוקמה יחידת פלס. יחידה זאת הוקמה בשיתוף של משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים ומשרד העבודה והרווחה.

כל מטרתה של יחידה זאת היא לחקור תאונות עבודה אז אם אין לכם הוכחות חד משמעיות להתנהלות רשלנית מצד המעסיק שלכם יחידה זאת עשויה לסייע לכם.

 

בין אם מדובר בעלייה בכמות התאונות או בשינוי בשיח הציבורי שלא מוכן להתעלם יותר מהפקרתם של האנשים שבונים את המדינה שלנו, העלייה בכמות התאונות המדווחות היא מגמה מבורכת שכן לרוב מדובר בתאונות קשות ביותר ולעיתים קרובות אף מסכנות חיים.

אם אתם עברתם תאונה קשה שכזאת או אתם מכירים אדם אחר שעבר חשוב לפנות לעזרה על מנת להתמודד בהצלחה המרבית עם מצב שכזה.

נווטו במאמר לפי נושאים