מא' ועד ת' – כל מה שתצטרכו כדי לפתוח עסק

אז אחרי שחשבתם על זה והתלבטתם הרבה מאוד זמן החלטתם ללכת על זה – להגשים את החלום הישן שלכם ולפתוח עסק. קודם כל נאחל לכם הרבה הצלחה בעסק החדש, להיות עצמאי זה דבר מיוחד, ואנשים יזמים כמוכם תורמים הרבה מאוד לכלכלה של מדינת ישראל.

אבל מצד שני פתיחת עסק היא גם תהליך ארוך ומורכב שדורש הרבה מאוד טופסולוגיה ובירוקרטיה מול הרשויות הממשלתיות השונות. לכן הכנו לכם כאן מדריך קצר שיסייע לכם להבין בדיוק מה צריך לעשות.

 

קביעת סוג העסק

בשלב הראשון תצטרכו להחליט מה יהיה סוג העסק שלכם, ובהתאם לרשום אותו ברשויות השונות. אם אתם מקימים עסק קטן, האופציות העיקריות שרלוונטיות מבחינתכם הן: עוסק פטור או עוסק מורשה, ולעתים גם חברה בע"מ. חשוב להכיר את כל אחד מסוגי העסקים השונים, את היתרונות והחסרונות שבכל הגדרה, ולהבין איזה מהם הכי מתאים לעסק שאתם מתכננים לפתוח.

להקים עסק

עבודה מול הרשויות השונות

אחרי שהגעתם להחלטה מה יהיה סוג העסק שלכם, יש צורך לבדוק אילו טפסים ואישורים אתם צריכים למלא. שלושת הגופים שתצטרכו לעבוד מולם הם מע"מ, ביטוח לאומי, ומס הכנסה. בשלב הראשון צריך להגיע למע"מ עם תיק המסמכים, למלא טופס מסוים, ולאחר פגישה קצרה כנראה שתקבלו אישור מע"מ על העסק.

מכאן תצטרכו לרשום את העסק שלכם במס הכנסה. במס הכנסה תצטרכו לתת הצהרה על ההכנסות המשוערות של העסק, כאן חשוב להישאר ריאליים ולא להיסחף עם הדמיונות שלכם אלא להצהיר על הכנסה ריאלית. השלב האחרון הוא לפתוח תיק בביטוח הלאומי.

אם החלטתם לפתוח חברה בע"מ תהיו חייבים לפתוח לה גם חשבון בנק, אך גם אם החלטתם ללכת על עוסק פטור או עוסק מורשה יתכן שכדאי לכם לפתוח חשבון בנק עצמאי לעסק וכך ליהנות מהפרדה בין החשבון האישי שלכם לחשבון הבנק של העסק.

 

רישוי העסק

על פי חוק רישוי עסקים, ישנם עסקים שחייבים לקבל רישיון לפני פתיחה. אתם חייבים לבדוק לפני תחילת העבודה האם העסק שלכם צריך לקבל את צו הרישוי, ואם כן להוציא אותו.

כל עוד שצו הרישוי לא בידיכם לא תוכלו לפתוח ולהפעיל את העסק. התהליך מתבצע מול מחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית שבה העסק נמצא, והוא כולל עמידה בדרישות שונות בהתאם לפעילות בעסק ולמיקום שלו.

עסק שבו מוכרים אוכל יצטרך לקבל למשל את אישור משרד הבריאות. דרישות נוספות מגיעות מטעם משטרת ישראל, כיבוי והצלה, וגופים שונים. אם אתם רוצים עוד פרטים על רישוי עסקים תוכלו ללחוץ כאן על הקישור הזה לאתר של נועה כיבוי ורישוי.

 

סיכום

פתיחת עסק והפיכה לעצמאי היא צעד גדול מאוד והגשמה של חלום עבור הרבה אנשים. אנו ממליצים לעשות את הכל בצורה מסודרת ועם עזרה מגורמים מקצועיים בעת הצורך.

להקים עסק

נווטו במאמר לפי נושאים