2 שאלות שחשוב לשאול את לוכד הנחשים

ראיתם נחש בתוך הבית, או החצר? זה הזמן להזמין לוכד נחשים. לא דקה אחרי. התייחסו לכל נחש כאילו הוא ארסי ואל תנסו לבדוק את צבעו או צורתו כדי לקבוע את רמת הסיכון. לוכד נחשים מקצועי יעשה את כל העבודה וידאג לביטחונכם באופן מלא. אלו שאלות חשוב לשאול את לוכד הנחשים בזמן כזה?

 

נחש ארסי

בישראל קיימים מספר סוגים של נחשים ארסיים, ולמרות כל המיתוסים עליהם, הם לא מחפשים להכיש. נחשים מחפשים אוכל וחיים את חייהם בשקט. נחשים מכישים כדרך התגוננות במצב של סכנה על חייהם. בכל מקרה, אם נתקלתם בנחש, שמרו על עצמכם והתרחקו ובטח שלא תנסו להזיק לו.

 

רישיון

מקצועיות ואמינות הם דברים שחשוב לבדוק בעת פנייה ללוכד נחשים. מדובר במשימה שדורשת אחריות רבה ועלולה להיות מסכנת חיים. השאלה הראשונה שתשאלו את לוכד הנחשים היא לגבי היתר לכידת נחשים. לוכד הנחשים חייב לקבל היתר מטעם רשות הטבע והגנים.

 

הסמכה

לוכד נחשים מוסמך עובר קורס מקצועי דרך רשות הטבע והגנים. היתר לכידת נחשים מתקבל רק לאחר למידה רחבה ומקיפה אודות סוגי הנחשים, סימני ההיכר שלהם ודרך התנהגותם. במסגרת הקורס מקבלים כלים מעשיים ללכידת נחשים ולשמירה על הסביבה מפניהם.

 

לוכד נחשים מוסמך

תחום ההתמחות של לוכד נחשים כוללת, מעבר ליכולת המעשית של לכידת נחשים, ידע נרחב אודות חייו של הנחש. לוכד נחשים חייב להכיר את כל סוגי הנחשים החיים בסביבת האקלים בה עובד. נוסף על סוגי הנחשים, הלוכד אמור להכיר ולדעת על סביבת החיים של הנחש, על ההתנהגות האופיינית לו. גם מידע אודות סוג הארס, ההכשה והטיפול בה הכרחי ביותר.

 

ומה בינתיים?

השאלה השנייה, החשובה לא פחות, היא איך לנהוג עד שלוכד הנחשים יגיע. אם מסתובב נחש בביתכם, אפשר לשער שלא תרגישו בטוחים להמשיך בשגרת יומכם. כל לוכד נחשים מוסמך יוכל להדריך אתכם איך לנהוג בהתאם למצב ולמקום הספציפי בו אתם נתונים. אל תיקחו סיכונים מיותרים כשמדובר בבריאות שלכם.

 

איך להרחיק נחשים מהבית?

אם אתם גרים בבית עם חצר, הסיכון להמצאות נחשים עולה באופן טבעי, ובכל זאת יש שיטות שיעזרו לכם להרחיק נחשים. הנחשים מגיעים במטרה למצוא מזון שכולל בעיקר זחלים למיניהם, דאגו להדברה שתשמיד את הזחלים ותרחיק אותם מסביבת הבית. שיטה נוספת היא לדאוג לחתולים בסביבה, הם גם ניזונים מחרקים ומזוחלים וידאגו לנקות את החצר שלכם.

 

לסיכום

אם נתקלתם בנחש במקום שהימצאותו בו עלולה לסכן בני אדם, אל תנסו לפגוע בנחש, אלא התרחקו והזמינו לוכד נחשים מוסמך. זכרו לשאול את לוכד הנחשים לגבי ההסמכה ההכרחית לביצוע העבודה. שאלה נוספת היא לגבי זמן ההמתנה ללוכד ודרך ההתנהלות עד אז. בכל מקרה, שמרו על עצמכם ופעלו לפי ההנחיות של לוכד הנחשים. בריאות לפני הכל.

לפרטים נוספים כנסו: https://halochdim.co.il.

 

נווטו במאמר לפי נושאים