אילו פתרונות הכי טובים יש לפינוי פסולת?

בלי שאנחנו בכלל שמים לב, פינוי פסולת הוא תחום משמעותי מחיינו.

לכל אחד בבית יש פח אשפה, שאותו הוא מפנה לאשפה הקרובה ברחוב אחת לכמה ימים.

גם אשפה זו מפונה אחת לכמה זמן למתחמי הטמנה שונים. כאשר מתעוררת בעיה בפינוי הפסולת, איכות החיים נפגעת באופן מידי.

הרחוב מתחיל להסריח, ובעלי חיים שונים מתחילים להסתובב בו באופן חופשי.

לכן צריך לדאוג לפתרונות פינוי אשפה טובים ויעילים, וכך איכות החיים לא תיפגע.

 

פח 'צפרדע'

אחד מפתרונות פינוי הפסולת המוכרים הוא 'פח הצפרדע'. 'פח צפרדע' זוהי מכולת מתכת גדולה, אשר מסוגלת להכיל כמות גדולה יחסית של אשפה. כל אחד מפנה מביתו את הפסולת לתוך המכולה, ומשם היא מתפנה אחת ליחסית הרבה זמן באמצעות משאיות אשפה ייחודיות. הכינוי 'פח צפרדע' נובע מהצורה הייחודית של המכולה, אשר מזכירה צפרדע.

היתרון של מכולות אלו הוא בכמות שהן יכולות להכיל ללא צורך בפינוי. מכולה כזאת יכולה להכיל כמות גדולה מאוד של פסולת, ובכך לצמצם את הצורך של העירייה בפינוי תכוף. אולם, ל'פחי צפרדע' ישנם חסרונות רבים. ראשית, בעקבות כך שמפנים אותה אחת להרבה זמן, הדבר עשוי לגרום לריחות לא נעימים להתפשט החוצה מהמכולה. בנוסף, מכולות אלו קשות יחסית לניוד, ולכן כאשר יש צורך בהזזתם, צריך משאית עם מנוף ייחודי לשם כך. דבר זה עלול ליצור בעיות, בעיקר במקומות בהם הפחים מוצבים בצידי הכביש.

 

עגלות אשפה

פתרון פינוי אשפה ידוע נוסף הן עגלות האשפה הקטנות. עגלות אלו עשויות מפלסטיק, והן באות בגדלים שונים. היתרונות הברורים של עגלות אלו הם הניידות, והזמינות שלהן, ובנוסף העובדה שמפנים אותן באופן תדיר, וכך לא מופץ ריח רע.

פחי האשפה של דולב, לדוגמא, נחשבים איכותיים ביותר. הם מיוצרים מחומר עמיד וחזק, המסוגל להתמודד עם שינויי מזג אוויר, ועומס משקל רב. יחד עם זאת, פחי האשפה קלים יחסית, וניתנים לניוד די בקלות. בנוסף, עגלות האשפה מיוצרות בגדלים שונים, כך שניתן להתאים את גודל המיכל לתנאי השטח בו הוא מוצב.

 

פיר אשפה

פתרון פינוי אשפה נוסף, וחדש יחסית, הוא פיר אשפה משותף בבניינים. בשנים האחרונות החלו להכניס בבניינים רבי קומות פיר אשפה, אשר יש לו פתחים בכל קומה, ובהם משליכים את האשפה. שקיות האשפה אשר נכנסות לפיר נשאבות ע"י מדחס גדול, למתקן אשפה הממוקם בדרך כלל מחוץ לשכונה, ובו מצטברת האשפה.

מתחם האשפה יכול להכיל כמות גדולה של אשפה, ובנוסף המיקום שלו מונע ריחות רעים בשכונה ובעלי חיים שיסתובבו בה. אין ספק שבמקומות אשר ניתן להשתמש בפתרון זה הוא המועדף והטוב, אך כאמור זהו פתרון חדש, אשר מצריך תשתיות מיוחדות וייעודיות. במקומות אשר אין בהם יכולת להתקין מערכת כזאת, ישנן את פתרונות האשפה המסורתיים, כל אחד ויתרונותיו.

 

פח מפוצץ

נווטו במאמר לפי נושאים