האם יש הבדל בתמחור בין ייבוא אישי לבין ייבוא מסחרי

בעולם הייבוא יש הבדל בין ייבוא לצרכים אישיים ובין ייבוא לצרכי שיווק. ההבדל הזה בא לידי ביטוי בסוג המוצרים שניתן לייבא, בכמות וכמובן במחיר שתשלמו עבור המוצרים. במקרים רבים ייבוא אישי משתלם יותר מאשר קנייה של המוצר בארץ גם כאשר לוקחים בחשבון את עלות המיסוי. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בהבדל שבין שני סוגי הייבוא.

 

מס ייבוא

באופן כללי כל מוצר שמגיע לישראל מחייב את מי שמביא אותו בתשלום מס, כאשר השם הידוע למס הזה הוא מכס. המכס נועד למנוע מצב שבו השוק הישראלי יקרוס וכל אחד יביא ממדינות זרות מוצרים זולים. ישנם מוצרים שפטורים מתשלום מכס בשל מחירם הנמוך, אולם באופן כללי מי שמביא מוצרים מחויב לשלם עליהם מכס.

כמו כל תחום בעולם המיסוי, גם תחום המכס דורש הרבה מאוד ידע והבנה, וזה בדיוק מה שעושים בתחום עמילות מכס. בין אם אתם בוחרים להביא מוצרים דרך יבוא אישי ובין אם בדרכים אחרות, כדאי לכם לקבל ייעוץ של עמיל מכס שיעזור לכם להוריד למינימום את גובה המכס שאותו אתם משלמים.

יבוא אישי

 

ייבוא אישי

בייבוא אישי מותר לייבא לארץ כמעט כל מוצר למעט מוצרים מסוכנים או כאלו שהוגדרו על ידי רשויות המכס ככאלו שאסורות בייבוא. כל עוד ערכו של המוצר הוא פחות מ75$ לא תחויבו עליו בתשלום מס. ברגע שהערך גבוה יותר המכס כבר הולך לגבות מכם תשלום. הגבלה נוספת שחלה על ייבוא אישי היא בכמות המוצרים, כאשר מספר היחידות שאותן ניתן לייבא מכל מוצר הוא מוגבל.

 

ייבוא מסחרי

ייבוא מסחרי הוא ייבוא לתוך עסק בישראל. כדי לבצע אותו עליכם להיות בעלי עסק רשום. המיסים שאתם משלמים על ייבוא כזה הם מיסי קנייה בנוסף למכס. המכס אמנם לא מוטל על כל מוצר, ויש מדינות שמולם יש פטור ממכס, כך שכדאי לבדוק את זה.

 

אישור ייבוא ובדיקת תקינות

כדי לייבא מוצרים לישראל לצרכים מסחריים יש צורך להוציא רישיון ייבוא. הרישיון הזה עולה כסף כמובן, וזו עלות שלא מושתת על מי שמייבא לארץ מוצרים באופן אישי. עוד נקודה שכדאי להכיר היא אישור תקינות. ייבוא מסחרי של מוצרים לארץ דורש קבלת אישור ממכון התקנים על המוצרים, מה שמייקר את עלות הייבוא בצורה משמעותית. בייבוא אישי אין צורך בקבלת האישור הזה.

 

לסיכום

בעולם הייבוא ישנו הבדל בין ייבוא אישי לבין ייבוא מסחרי. ייבוא מסחרי הוא ייבוא שנועד לצרכי שיווק של המוצרים, ואילו בייבוא אישי אנחנו מייבאים מוצר כדי לעשות בו שימוש עצמי. ייבוא אישי מוגבל בכמות, ולא כל מוצר ניתן לייבא באופן חופשי לצרכים אישיים. בנוסף, עמלות המיסוי על כל אחד מסוגי הייבוא הללו שונות בתכלית. כדי לקבל ייעוץ מקצועי בתחום מומלץ לפנות לעמיל מכס.

יבוא מסחרי

נווטו במאמר לפי נושאים