נגרם לך נזק פיזי? כך תממש את זכויות הפיצויים שלך

אם עברתם תאונה או פציעה קשה, ונגרם לך נזק גופני פיזי שמונע מכם את כושר העבודה שלך ואת המשך אורח החיים התקין כפי שהיה לפני הנזק, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שבה אתם מבוטחים או את הביטוח הלאומי, על מנת להתמודד עם הנזק בפן הכלכלי. עם זאת, ישנם מקרים שבהם ההתמודדות עם גופים אלו אינה פשוטה כלל. נגרם לך נזק פיזי? כך תממש את זכויות הפיצויים שלך!

 

מה יכול להיחשב לנזק פיזי?

נזק פיזי הוא כל נזק גופני שנגרם לכם – לרבות פציעות, חבלות, שבירת איברים ואף מוות. הנזק הגופני עלול להיגרם עקב תאונת דרכים, תאונת עבודה, רשלנות מצד גורם שלישי (כמו למשל נפילה בשטח ציבורי עקב בור פתוח שהושאר ברחוב או במדרכה), תאונה ביתית או כל סוג אחר של תאונה.

חשוב להבהיר שנזק פיזי עוסק אך ורק בנזקים שנגרמו לגופכם, ולא לנזקי רכוש שנגרמו לכם בעקבות אותה תאונה. כך למשל, תביעת נזקי הגוף לא תוכל לכסות נזק שנגרם לרכב בעת תאונת דרכים.

 

לאיזה גורם מוגשת תביעת פיצויים בגין נזקים פיזיים?

באופן כללי, הגורם שאליו תוגש תביעת הפיצויים תלויה בסוג הנזק הפיזי ובדרך שבה הוא נגרם. ניתן לומר שמרבית תביעות הפיצויים מוגשות אל חברות הביטוח השונות ו/או אל המוסד לביטוח לאומי, שאלו הם הגופים שאמונים על נתינת המענה הכלכלי במקרים של פציעות ותאונות שמונעים מהניזוק להמשיך ולתפקד כרגיל.

ייתכנו מקרים שבהם התביעה תוגש לגורם אחר, כמו למשל בתביעות נזיקין שנגרמו בעקבות רשלנות של צד שלישי. אם נמשיך את הדוגמה שנתנו קודם לכן, אם לאדם נגרם נזק פיזי בעקבות רשלנות של עירייה שהשאירה בור לא מכוסה בשטח ציבורי, אותו אדם שניזוק יוכל להגיש את תביעת הפיצויים שלו לעירייה או לרשות המקומית שבתחום שיפוטה נגרם הנזק.

 

כיצד תוכלו לדאוג לממש את מלוא זכויות הפיצויים שלכם בעקבות הנזק הפיזי שנגרם לכם?

חשוב לציין שאמנם חברות הביטוח נועדו על מנת לסייע לנו בפן הכלכלי כאשר מתרחשת תאונה או פציעה קשה, אך במקרים רבים חברות הביטוח ינסו להערים קשיים על המבוטחים שלהן ולהפחית עד כמה שניתן את החבות הכספית שלהן כלפי המבוטח.

הדרך הטובה והמומלצת ביותר על מנת להתמודד עם מקרים אלו היא להיעזר בעורך דין פיצויים בגין נזקי גוף. חשוב לבחור בעורך דין שמומחה בתחום התביעות הכספיות עקב תאונות ונזקי גוף, כך שהוא מכיר לעומק את הגורמים שמולם יש להגיש את התביעה ויידע כיצד לגשת לתביעה זו בצורה הטובה והאסטרטגית ביותר.

עורך הדין יעניק לכם את הסיוע המשפטי המקיף ביותר, ייצג אתכם בצורה האיכותית ביותר מול גופי הביטוח, וידאג לכך שמלוא הזכויות הכספיות שלכם ימוצו!

DeeDee51 / Pixabay
נווטו במאמר לפי נושאים