משפצים את הבית? כך תעצבו את חדר הילדים

אם אתם מתכננים בקרוב שיפוץ של הבית או של הדירה, כדאי מאוד שתשקיעו כמה דקות בקריאת המאמר הזה. שיפוץ דירה הוא חלום שמשותף לכולנו, התהליך אמנם קשה ומורכב, אבל התוצאה שלו ללא ספק שווה את כל הבלגאן. אתם לא מאמינים כמה פרטים קטנים ודברים שצצים פתאום יש בכל שיפוץ, ולכן חשוב מאוד להקפיד לשמור על סדר בראש.

כדי לעזור לכם להתמודד לפחות עם אחת מהמשימות הרבות של השיפוץ, הכנו לכם כאן מדריך קצר וברור שיסייע לכם בעיצוב נכון ומתאים של חדר הילדים.

 

עיצוב חדר הילדים

עיצוב חדר הילדים הוא ללא ספק משימה מורכבת. אנשים מבוגרים יודעים פחות או יותר מה הם רוצים ומה הם צריכים, ואופי החיים שלהם הוא די קבוע. ילדים לעומת זאת גדלים במהירות, מה שהיה החלום שלהם אתמול נראה להם בכלל לא אטרקטיבי היום, והכל משתנה בקצב מהיר מאוד.

לכן חשוב מצד אחד להקפיד על עיצוב שיהיה מושך ויגרום לילדים ליהנות, ומצד שני לא יהיה מוחלט אלא ניתן לשינוי בקלות יחסית. כמובן שהצעד הראשון בתהליך הוא תכנון תקציבי. שבו עם עצמכם וערכו חישובים שונים כמה כסף מתוך הסכום הכללי שהחלטתם להקדיש לשיפוץ הבית אתם רוצים להשקיע עכשיו בשיפוץ של חדר הילדים.

כמובן שהסכום הזה צריך לכלול לא רק את העבודה בבית אלא גם רהיטים חדשים ופריטים שונים שתחליטו לרכוש עבור הילדים.

משפצים את הבית

החלל והפריטים שיהיו בו

בשלב הבא, לפני שיוצאים לקנות לילד ליום האהבה או דובי ענק, חשוב להבין בכלל את החלל. אם החלל כבר קיים זה יותר קל, אם לא בקשו עזרה מהקבלן או מהמהנדס. חשוב להבין בדיוק מה יהיו המידות של החדר, מה תהיה הצורה שלו, ורק אז להתחיל לעבוד.

אתם לא רוצים לקנות ארון קיר מיוחד לילד ואז לגלות בפועל שהוא בכלל לא נכנס לחדר. אחרי שיש לכם מידות מדויקות תתחילו בעיצוב החדר עצמו. כמובן שכדאי להתחיל מהפריטים והריהוט שתופסים מקום רב כמו מיטה, ארון, שולחן, ודברים דומים.

בשלב הבא חישבו על הפרטים הנוספים שאפשר ורצוי להכניס לחדר כמו תמונות, בובות, ודברים אחרים השייכים לילד. אחרי שסיימתם את כל זה אפשר ללכת ולקנות לילדים החמודים שלכם דובי ענק ליום האהבה, ולהיות בטוחים שיש להם מדף לשים עליו את הדובי.

 

סיכום

אין ספק ששיפוץ הוא תהליך מורכב וארוך, ולכן חשוב מאוד להיאזר בסבלנות. חדר הילדים הוא סעיף מורכב במיוחד ולכן צריך לתכנן אותו היטב ולשמור על הדברים פשוטים וברורים. אם אתם קצת 'תקועים' בראש ולא מצליחים לקבל השראה לנראות של חדר הילדים תמיד אפשר לבקר חברים או בני משפחה עם טעם עיצובי שאתם מעריכים, וכמובן לשוטט ברשת האינטרנט. אנו ממליצים גם לדבר עם הילדים ולשתף אותם בתהליך. בהצלחה!

משפצים את הבית

נווטו במאמר לפי נושאים