מזרן או מזרון? מה זה משנה… העיקר שיהיה נוח

להגיד את האמת, אין פריט ריהוט יותר חשוב בבית שלכם מאשר המזרן. גם עם הספה שלכם לא מוצאת חן בעינכם, השולחן במטבח מתנדנד או שהארונות מעט חורקים, אף אחד מהדברים האלו לא מבאס ומשבש את שגרת חיינו כמו לקום עם כאבים בגב אחרי לילה של שינה גרועה על מזרן לא נוח. לכן, הדבר חשוב ומומלץ להשקיע בבחירת המזרן שלכם ולא להתפשר על מוצרים שיפגעו בבריאותכם ובאיכות חייכם.

 

מה הכי חשוב בבחירת מזרן?

שאלה שחוזרת על עצמה רבות היא מה בעצם הופך מזרן לאיכותי ואורתופדי? ובכן, כנראה שלא תתפלאו שהתשובה הראשונה והחשובה ביותר לשאלה הזו היא פשוט שיהיה לכם נוח. עם זאת, כשאנו אומרים נוח אנחנו לא מתכוונים למזרן שהיה לכם נוח ברגע שישבתם או שכבתם עליו לראשונה, אלא מזרן שיהיה לכם נוח לישון עליו במשך לילות שלמים ולאורך זמן רב.

לאור העובדה שבדרך כלל לא ניתן לקחת מזרנים לתקופות ניסיון ארוכות מדי, ישנם כמה כללי ברזל שיעזרו לנו להגיע להחלטה הנכונה ביותר, אותם סיכמנו עבורכם בכתבה הבאה בעזרת המומחים של ענק מותגי מזרנים.

 

איזה סוגי מזרנים יש?

ראשית, נרצה להבין אילו סוגים של מזרנים ניתן למצוא כיום בשוק ומה ההבדלים ביניהם. אם אתם מחפשים מזרן חדש, וודאי שמעתם מושגים כמו פולימרים, וויסקו ולאטקס במזרנים. כל החומרים הללו מהם מורכבים המזרנים, מקנים למזרן רמות וצורות קושי שונים.

פולימרים, הם למעשה אותם ספוגים מהם מורכבים מרבית המזרנים כיום. אותם ספוגים יכולים להגיע ברמות קושי שונות, ובמקרים רבים מגיעים יחד עם אחד או שני החומרים לאטקס וויסקו. לאטקס, ממש כפי שמשתמע משמו, הוא סוג של גומי המורכב בחלקים החיצוניים יותר של המזרן בכדי להקנות לו מידה מסוימת של קשיחות וגמישות.

וויסקו, לעומת זאת הוא מה שנקרא באנגלית “Memory Foam” – ספוג זיכרון. חומר זה נקרא כך כיוון שהוא נוטה "לתפוס" את הצורה של הגוף ולהתאים את עצמו למידותיו בשביל נוחות מירבית. שכבת הוויסקו לרוב ממוקמת בחלקים העליונים ביותר של המזרן, ונותנים מידה מסוימת של רכות. לאור התחושה השונה של שני החומרים האלה, ניתן לשלב אותם במזרן בשביל להנות מהיתרונות של כל אחד מהם ביחד.

 

רך או קשה?

למרות שבסופו של דבר מדובר בעניין של העדפה אישית, רובם המוחלט של המומחים ממליצים על מזרנים קשיחים לשמירה מרבית על הגב. אף על פי שמזרנים רכים מאוד יכולים להרגיש נוחים מאוד בהתחלה, שינה לאורך זמן על מזרן רך מדי תיתן תמיכה נמוכה לחוליות הגב ועשויה להביא לכאבים עם הזמן.

 

עם קפיצים או בלי קפיצים?

למרות שאינם נפוצים כפי שהיו בעבר, מזרני קפיצים עדיין מהווים נתח מרכזי במיוחד משוק המזרנים. למען האמת, אחת מחברות המזרנים המובילות והנחשבות ביותר כיום, קינג קויל, מייצרת בעיקר מזרני קפיצים. בסופו של דבר, מדובר בהעדפה האישית שלכם ובנוחות שלכם, ואף אחד לא יוכל להגיד לכם אחרת.

מִזרָן

נווטו במאמר לפי נושאים