מה כרוך באיטום גגות?

איטום גגות הוא תהליך הכרחי למען יהיה המבנה מוגן, יבש ומתאים למגורים או לשימוש. האיטום כרוך במספר גורמים משמעותיים אשר הם אלו שמובילים לתוצאה המושלמת של מבנה אטום לחלוטין ללא חלחול של מים כלל. מקצועיות וניסיון בתחום האיטום נחוצים ביותר כדי לבצע את המשימה בשלימות.

 

איטום גגות – מה כרוך בכך?

כאשר מתגלה רטיבות במבנה, כשמי גשמים מחלחלים פנימה אל תוך המבנה או עם סיום הקמת מבנה יש צורך לבצע איטום גגות מקצועי ויסודי. איטום זה מטרתו להכין את הגג לעמידות בפני נוזלים כמו מי גשמים, כך שהמבנה ישמור על עצמו יבש לחלוטין גם אם על הגג תהיה רטיבות ברמה כזו או אחרת. כדי לבצע איטום יש לפנות אל חברה מקצועית כמו upo.co.il, כי רק אנשי מקצוע מובילים בענף יוכלו להשלים את המשימה כראוי.

 

התאמת שיטת האיטום למבנה

השלב הראשון בכל  איטום גגות הוא התאמה של שיטת האיטום למבנה כפי שהוא. תהיה התייחסות לתשתית שכבר קיימת על הגג כמו גם לנתונים נוספים של המבנה. זאת כדי לבחור מבין אופציות האיטום הקיימות כיום את זו שתענה על הצורך, ותוביל לאיטום יעיל ואיכותי למבנה המדובר. יש לדעת שיש כיום שיטות איטום שונות וחומרים מתקדמים, התאמה טובה של השיטה היא חלק חשוב להצלחת התהליך.

 

פינוי הגג לצורך יישום האיטום

כדי לבצע את האיטום צריך לפנות את הגג לחלוטין מכל חפץ שנמצא שם. בין השאר צריך להרים את דוד השמש וכן כל פריט אחר שנמצא על הגג. כאשר הגג פנוי לחלוטין ניתן לבצע עליו את האיטום בצורה מושלמת. ולהקפיד על התייחסות מתאימה בכל פינה ובכל אזור על הגג.

 

יישום האיטום הנבחר

כאשר הגג מפונה מתחילים ביישום האיטום. זאת בהתאם למבנה ולשיטת האיטום הנבחרת. שלב זה עשוי להשתנות בין שיטות האיטום והחומרים בהם משתמשים עבור המטרה הזו.

 

בדיקת האיטום והצפת מים

עם סיום האיטום מבצעת החברה בדיקה יסודית ביחס לאיטום שבוצע. המטרה היא לוודא כי אכן הגג נאטם כהלכה, וכי הוא עמיד לחלוטין בפני רטיבות. הבדיקה מתבצעת בהצפה של מים על גבי הגג. כאשר המים הללו מטבעם מנסים לחלחל פנימה. אם לא התגלתה רטיבות במבנה, זה הסימן לכך שהאיטום בוצע כראוי וכי אין קווי תפר פתוחים או פינות שלא טופלו.

 

אחריות על העבודה

איטום גגות לרוב מלווה באחריות למשך תקופה מסוימת של שימוש במבנה. האחריות תקפה בתנאים מוגדרים והיא נועדה להבטיח כי האיטום יחזיק מעמד וילווה את המבנה למשך תקופה מסוימת בשלימות וללא רטיבות.

 

לסיכום נושא איטום גגות

מדובר על תחום מקצועי שמצריך לא מעט ידע ויכולות. התהליך מורכב מכמה שלבים, מתחיל בבדיקה ובהתאמת טכניקת האיטום, ממשיך בפינוי הגג וביישום האיטום. ומסתיים בבדיקת הצפה כדי להבטיח שהגג אטום כיאות.

איטום גג

נווטו במאמר לפי נושאים