מה החשיבות של ציוד בטיחות בזמן עבודה

בשנים האחרונות אנו עדים למספר רב של מפגעי בטיחות בעבודה ושומעים לא מעט על תאונות שקורות במהלך העבודה כיוון שלא שמרו על נהלי בטיחות. עם התקדמות הטכנולוגיה וגידול האוכלוסייה יש צורך בבניה מואצת של מבנים, תשתיות כבישים כמו גשרים, נמלים, מפעלים וכו'. יחד עם זאת הצורך בשמירה על בטיחות העובד ושימוש בציוד בטיחות במהלך העבודה אינו נחלת הכלל של כל אנשי העבודה הלוקחים חלק במלאכה. במאמר זה נלמד עד כמה ציוד בטיחות בזמן העבודה הוא חשוב ומציל חיים.

 

כיצד ציוד הבטיחות לוקח חלק בעבודה?

עולם ציוד בטיחות בעבודה ומיגון אישי צובר בשנים האחרונות עליה במודעות אליו ולחשיבותו, ישנם שינויים רבים אשר נעשו בתחום הרגולטורי בכדי להתאים את התקדמות הטכנולוגיה לייצור ציוד בטיחות מתקדם. תפקידו של ציוד הבטיחות הוא לאפשר לעובדים לעבוד באופן בטוח ולייצר סביבת עבודה מוגנת בה כל אמצעי הזהירות מתקיימים. חשוב לדעת כי מעבר להימצאותו של הציוד צריך לדעת גם כיצד לתפעל אותו לכן ההדרכות המתקיימות להסבר שימוש בציוד חשובות לא פחות ועליהן להתקיים בכל פעם שיש ציוד או עובד חדש.

 

מהו ציוד הבטיחות?

את ציוד הבטיחות הנפוץ יותר רובנו מכירים, הכפפות, הקסדות, מגפי בטיחות, משקפי מגן, מסכות, מגני שמיעה, ביגוד מגן מפני כימיקלים, אש, נתזים ואש, כמובן שכל מקום בטיחות והציוד המותאם עבורו. כאשר מדובר בציוד מגן אישי ישנם חמישה תחומים שניתן לחלק אותם אליהם:

הגנה על הנשימה: על הנשימה מגינים בפני עשן, אבק וכימיקלים היכולים לסכן אותנו גם כאשר נחשפים ללאותו חומר לראשונה וגם לאורך זמן. ישנם נזקים היכולים להופיע לאחר כמה שנים של חשיפה ממשוכת לאחד מן הגורמים המסכנים ציינו, על כן מיגון אישי הוא הכרחי ויום יומי.

הגנת ראש: הקסדה מאפשרת לעבוד במקומות בהם ישנה סכנה של נפילת חפצים או סכנה בקבלת חבטה.

הגנת הפנים והעיניים: על מנת להגן על העיניים והפנים מפני נתזים, חומרים מסוכנים ואפילו קרינה אנו נעשה שימוש במסכה ומשקפי מגן.

הגנה על השמיעה: שמיעה כמו נשימה יכולה להיפגם מחשיפה לרעש חזק מאוד גם כחשיפה ראשונה וגם כחשיפה מתמשכת לאורך שנים, על כן במקומות עבודה רועשים אנו נגן על השמיעה על ידי אטמים ואוזניות.

הגנה על הידיים והעור: הידיים הם האיבר החשוף ביותר ועל כן יש להגן עליהן ממגוון רב של סכנות כמו חום, סכנה של חתך, חשמל, כימיקלים, חדירות גוף זר, הגנה מפני חום וקור וכו'.

 

לסיכום: על כל אדם העובד בעבודה בה יש סיכונים הדורשים מכן להתמגן לדאוג כי הוא מקבל את כל המיגון שהוא זכאי לו בכדי לעבוד בצורה בטוחה. זכרו החיים שלכם חשובים יותר מכל תוצר כזה או אחר ואין שום דבר שווה את חייכם, הקפידו על שמירה על נהלי הבטיחות.

ציוד בטיחות

נווטו במאמר לפי נושאים