מהי סיכת דש ומתי מקבלים אותה

סיכת דש היא סיכת מתכת שאותה מצמידים לדש הבגד, כלומר לחלק העליון של החולצה. סיכות דש הן מוצר שנמצא בשימוש כבר שנים רבות, ובעבר הם ביטאו את המעמד בחברה של מי שנשא את הסיכה. כיום ניתן לראות את הסיכות הללו בעיקר אצל חיילים אך לא רק. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על סיכות דש, והזמנים שבהן מקבלים את הסיכות.

 

מהי סיכת דש

סיכת דש היא בדרך כלל חתיכת מתכת שמעוצבת בצורה מסוימת. הסיכה בנויה כמשטח מתכת מעוצב שמאחוריו יש את מחט. את המחט תוחבים דרך החולצה ומאחורה שמים סוגר על המחט כדי שהסיכה תעמוד במקום ללא תזוזה. על גבי הסיכה מבצעים הטבעה של סמל, תמונה כיתוב או כל דבר שעולה על דעתכם. סיכות דש משמשות במגוון תחומים, וניתן לקבל אותם בלא מעט הזדמנויות.

מהי סיכת דש

שירות בכוחות הביטחון

המקום הפופולרי ביותר לסיכות דש וזה שבו הן תופסות את המקום הכי נרחב זה בצבא ובשאר כוחות הביטחון. סיכת הדש הבסיסית ביותר בצבא היא זו שמצביעה על היחידה שאליה שייך מי שנוא את הסיכה. בסיכות הללו מושקעת מחשבה רבה על מנת לעצב את הסיכה כך שהיא תבטא את ערכי היחידה את את הייחודיות שלה. בנוסף יש סיכות שמצביעות על השתתפות בקרבות או קורסים.

 

תג שם

אם אתם רוצים לייצר תגי שם, אולם כאלה שיראו יוקרתיים יותר מאשר סתם נייר עם השם של הנושא אותו, סיכת דש היא רעיון מצוין. הסיכה מתאימה לכנסים או מקומות שבהם כולם מסתובבים בלבוש מהודר, וכך אפשר בקלות לדעת מה השם של כל אדם בכנס.

הסיכות הללו דורשות כמובן הקפדה יתירה, כיון שעליכם לאסוף מראש את השם המדויק של כל אחד מנושאי הסיכות. בדרך כלל האורך של הסיכות הוא סטנדרטי כך שצריך להחליט מראש מה עושים במקרה של שם שלא נכנס בסיכה.

תג שם

סיכה לחליפה

סוג נוסף של סיכות שאותן ניתן לראות בעיקר אצל אנשים מכובדים אלו סיכות שמניחים על החליפה. סיכות כאלו קטנות יותר מסיכות דש רגילות כיון שאין להן מקום רב שבו אפשר הניח אותן. סיכות כאלו ניתן לראות אצל פוליטיקאים ואישי ציבור כאשר הן מעוצבות בצורה של דגל מקומי, סמל של ארגון או שני דגלים שלובים זה בזה. סיכות כאלו לעיתים גם מחולקות לציבור כדי להביע מסר מסוים.

 

לסיכום

סיכת דש היא סיכה שאותה מצמידים לחלק העליון של הבגד ומכאן השם שלה. הסיכות הללו עשויות בדרך כלל ממתכת, והמקום העיקרי שבהם משתמשים בהן זה בצבא ובשאר כוחות הביטחון. הסיכות יכולות לשמש לתיאור שם, השתייכות ליחידה צבאית מסוימת או השתתפות במלחמה מסוימת. גם אתם יכולים לעצב סיכת דש בצורה שמתאימה לכם וכך להנות מכל היתרונות שיש לסיכות כאלו.

מהי סיכת דש ומתי מקבלים אותה

נווטו במאמר לפי נושאים