מגזין לעיצוב פנים – איך תבחרו את העיצוב המושלם לבית

עיצוב הבית כבר אינו דבר של מותרות – אתם מבלים בבית יותר ויותר, ולכן עולה הדרישה לבית שמעוצב נכון בהתאם לצרכים שלכם כתא משפחתי, בצורה היעילה ביותר, ושעל הדרך ייצור בבית את האווירה שעושה לכם הכי טוב.

 

עיצוב הבית – מאיפה מתחילים?

ישנם כל כך הרבה רעיונות יצירתיים לעיצוב הבית, כך שסביר להניח שאם תנסו בצורה שרירותית למצוא רעיונות לעיצוב הבית שלכם – אתם תלכו לאיבוד. לפני שאתם בכלל מסתכלים על דוגמאות ספציפיות, כדאי שתבינו מהו סגנון העיצוב אליו אתם יותר מתחברים. לאחר שתתחילו להבין מעט אילו חומרים ואילו צבעים נראים יותר טוב בעיניכם, תוכלו למקד את החיפוש אחר ההשראה לעיצוב משלכם.

 

סגנונות עיצוב

מחקר פשוט יעזור לכם להבין שעולם העיצוב מתחלק לסגנונות שונים ורבים, אשר כל אחד מהם יכול ליצור חלל שונה לחלוטין. סגנונות העיצוב השונים נבדלים ביניהם בין היתר בסוגי החומרים בהם נעשה שימוש בעת עיצוב החלל ותדירות השימוש בהם, פלטת הצבעים (בהירים/כהים/מונוכרומטיים), ובעיקר באווירה הסופית אותה רוצים ליצור בחלל. לדוגמא, סגנון עיצוב כפרי ייתן לכם עיצוב חמים ונינוח, לעומת סגנון עיצוב מודרני שישדר מראה יוקרתי ומהוקצע.

 

מקומות למציאת השראה

כפי שתיווכחו לדעת די מהר, מגוון הרעיונות לעיצוב כל פינה בבית ומגוון הריהוט הקיים, יכול לבלבל אתכם. לפני שאתם הולכים וקונים רהיטים או בוחרים צבעים, מומלץ לחפש השראה לעיצובים שונים במקורות שונים. תוכלו למצוא רעיונות טובים ברחבי האינטרנט, כדוגמת פינטרסט, מגזין עיצוב פנים אינטרנטי, שיתופים שונים של אנשים בפייסבוק, ותוכניות עיצוב הבית שמשודרות בטלוויזיה.

 

עיצוב הבית – לבד או עם עזרה?

הדרך הפשוטה ביותר לקבל בית מעוצב בצורה מושלמת, היא לבחור מעצב/ת פנים שידע להבחין בטעם האישי שלכם ויבצע את כל התהליך בשבילכם על פי ניסיונו. אולם אם הינכם מוגבלים בתקציב, או שאתם מעוניינים באתגר לעצב את הבית לבד – זה אפשרי. כיום תוכלו למצוא טיפים לכל דבר שרק תרצו באתרי עיצוב שונים, כמו טיפים לצביעת קירות לבדכם, איך תדעו להתאים צבעים או דרכים להלביש את החלל בצורה הטובה ביותר.

 

דאגו להתעדכן

אם החלטתם שאתם מעצבים את ביתכם לגמרי לבד, ואין לכם ליווי צמוד של איש מקצוע שזהו תפקידו להמליץ לכם, כדאי שתבררו מהם הטיפים העדכניים והסגנונות העכשוויים בעיצוב, כדי שהעיצוב שלכם יוסיף ויהיה רלוונטי גם בעוד שנים.

 

לסיכום

עיצוב הבית יכול להפוך את הבית שלכם למקום שתמיד תרצו להיות בו. צלילה לתוך עולם העיצוב צריכה להתחיל בתחקיר קצר על הסגנונות השונים הקיימים, תוך בדיקה ובירור לאילו מהם אתם מתחברים יותר. בשיטה זו, תוכלו למקד את החיפושים שלכם אחר הריהוט המושלם עבורכם, ותצליחו ליצור בית המעוצב בזרימה ובהתאמה. אל תחששו לעשות זאת לבד, תמיד תוכלו להיעזר בבלוגים ובאתרי עיצוב שונים, שידריכו אתכם בעזרת טיפים מדויקים איך ליצור את העיצוב המושלם לחלל.

 

חלל מעוצב

נווטו במאמר לפי נושאים