למה חשוב לעשות תמ"א 38?

בניינים ושכונות רבות בערי ישראל עוברות ועברו בשנים האחרונות תהליכי שיפוץ נרחבים כחלק מתהליך תמ"א 38.

למרות כל היתרונות של ביצוע תמ"א 38, דיירים רבים בניינים ישנים ורעועים חוששים מביצוע הליך זה, כשברוב המקרים החששות הללו נובעות מחוסר הבנה בחשיבות של ההליך עצמו.

אם גם אתם נמנים עם אלו שמתלבטים, סיכמנו עבורכם כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם להבין מדוע חשוב לעשות תמ"א 38.

 

הסבר קצר על תמ"א 38:

אם נדבר במונחים יבשים, תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ממשלתית שהושקה בשנת 2005 עם מטרה של חיזוק התשתיות של בנייני מגורים ישנים ורעועים בכדי למנוע קריסות ברעידות אדמה חזקות. מעבר לכך, תמ"א 38 תורמת רבות לשיפור פני הערים והשכונות בהן מתבצעים הליכי תמ"א 38, וכן להעלאה של רמת החיים של הדיירים והעלאה של שווי הדירות שלהם.

 

מה הם היתרונות בביצוע תמ"א 38?

כפי שציינו, על אף היתרונות הבטיחותיים והאישיים אותם מרוויחים הדיירים שבניין המגורים שלהם עבר תמ"א 38, ישנם עדיין רבים עם חששות. למטה מפורטים כמה מהיתרונות הבולטים והחשובים ביותר של תמ"א 38.

חיזוק תשתיות הבניין:

למרות שבשנים האחרונות לא פקדו את ישראל רעידות אדמה הרסניות וחזקות במיוחד, עקב המבנה הגאוגרפי של ארצנו ומיקומנו על השבר הסורי-אפריקאי, מדינת ישראל צפויה לחוות רעידת אדמה חזקה בשנים הקרובות, דבר שמומחים רבים מעריכים שהוא עניין של זמן בלבד. בנייני מגורים רבים ברחבי הארץ הינם ישנים מאוד ונבנו תחת סטנדרטיים נמוכים בהרבה מאלו הנהוגים כיום בכל הנוגע לבטיחות מפני רעידות אדמה. בשל כך, מטרת העל העיקרית של מיזמי תמ"א 38 הינה לחזק את התשתיות של בנייני המגורים הישנים ולמנוע אסונות שעלולים להתרחש בעתיד.

 

שיפור הנראות של הבניין:

כחלק משיפוץ ושיפור התשתיות של הבניין, ביצוע תמ"א 38 תורם רבות לנראות הבניין כלפי פנים וכלפי חוץ. על ידי ביצוע תמ"א 38 לבניין שלכם, תוכלו להפוך אותו לבניין מודרני ומעוצב, וכמובן, גם את הדירה בה אתם גרים.

 

העלאת רמת החיים של דיירי הבניין:

לרוב, בניינים שעוברים תמ"א 38 מקבלים גם תוספות שונות המשפרות את איכות החיים של הדיירים שלא היו בבניין קודם לכן. דוגמה מרכזית לתוספת כזו היא התקנה של מעליות בבניינים ללא מעלית.

 

פיתוח ושיפור פני העיר:

בארץ ישנן שכונות ישנות ומוזנחות שהפכו תוך זמן קצר לשכונות מודרניות ויפהפיות על ידי ביצוע הליכי תמ"א 38. מעבר לשיפור פני הבניין עצמו, לרוב גם הסביבה והשכונה עצמה בה יושב הבניין עוברות שיפוץ כללי, הכולל בין היתר גם הקמת גינות ציבוריות.

 

העלאת שווי הנכסים בבניין:

יתרון לא פחות חשוב הוא העלאת השווי הכספי של דירות ונכסים שעברו תמ"א 38. במקרים רבים, שווי הנכס שלכם עשוי לקפוץ בעשרות אחוזים.

 

חידוש מבנה

נווטו במאמר לפי נושאים