למה אנשים רבים רוצים להוסיף מרפסת שמש לדירה

מרפסת שמש היא אחד האלמנטים נחשקים ביותר לכל דיירים בבניין קומות, אור ומזג אוויר טבעי הם חסרים מאוד לאנשים רבים המתגוררים בבניינים ולכן מרפסת שמש היא דבר שאנשים רבים רוצים והמרפסות התלויות הן פתרון מעולה בעבור זה.

 

מה זה מרפסת תלויה

מרפסת תלויה היא שטח שניתן להוסיף לדירה מבלי שתוכנן מראש בנכס המקורי, בעלי דירה המעוניינים בעוד אור בבית יכולים לעשות הוספת מרפסת שמש הביתה. מרפסת תלויה היא פתרון שהפך פופולרי מאוד בעשור האחרון בבתים הישראליים. המרפסת מגיעה על גביי קונסטרוקציית פלדה שמתחברת הישר אל שלד הבניין עם ברגים מיוחדים שמתברגים אל קורות הביטחון של התקרה והרצפה.

 

היתרים, אישורים ותשלומים

אחד היתרונות המשמעותיים של הוספת מרפסת שמש כמרפסת תלויה היא התשלום – כמובן שהמחיר של הוספת מרפסת עלול להיות יקר לחלק מהאנשים אך למי שמעוניין ומסוגל המחיר הינו סביר לחלוטין ובנוסף על מרפסת סטנדרטית של 12 מטר לא משלמים ארנונה ולכן אתם בעצם מרוויחים מטרים נוספים לבית מבלי לשלם עליהם מיסים או ארנונה.

 

אישורי בנייה

כמובן שתהליך קבלת היתרי הבנייה והאישורים עלול להמשך זמן מול הרשויות. תהליך האישור דורש גם הסכמה של לפחות 75% מדיירי הבניין להוספת המרפסת, נוסח טאבו, אישור מבנה בסיכון, תוכנית קונסטרוקציה של המבנה והמרפסת ועוד ועוד. רצוי מאוד להעזר באיש מקצוע שעוסק בהיתרי בנייה עבור קבלת אישורים כמה שיותר מהר ויציאה לעבודה.

 

למה מרפסת היא כל כך נחשקת

מרפסת בבית מעלה את ערכו ב15% מערך הבית, הן מבחינת הגדלת המרחב ללא תשלום ארנונה נוסף והן מבחינת אורח חיים טוב יותר, נראות כלפיי הרחוב ובתוך הבית. למרפסת יש מספר יתרונות בולטים מאוד כמו:

  • בריאות – במרפסת שמש תוכלו לצאת ולספוג ויטמין די בכל שעה שהשמש בחוץ מבלי להתאמץ אלא ככה כמו שאתם.
  • מקום אירוח – המרפסת היא מעין חלל נפרד מהבית שנעים מאוד לארח ולהיות בו כשמזג האוויר טוב.
  • אור טבעי – מרפסת מגדילה את האור הטבעי שנכנס הביתה ויוצרת תחושה נעימה יותר בבית.
  • צמחייה – זהו גם חלומם הרטוב של דיירי בניינים רבים, הרצון בגינה קטנה אפילו רק לתבלינים וצמחי תה, פרחים או צמחים אחרים. במרפסת שמקבלת אור טוב תוכלו לעשות לעצמכם גינה של ממש אפילו עם ירקות וכל מה שדמיינתם.
  • מקום לבעלי חיים – אם אתם מגדלים או רוצים לגדל חיית מחמד המרפסת היא מקום מעולה שבעל החיים ירגיש בו בנוח במהלך היום כאשר אתם לא נמצאים בבית.

 

לסיכום

הוספת מרפסת תלויה הינה מומלצת מאוד לכל מי שמעונין להוסיף את כל היתרונות שפורטו לבית שלו, העלות נעה בין 50,000 ל110 אלף שקלים עבור הכל כאשר המחיר בעיקר מושפע מעלות הפלדה בעולם באותו הזמן הנתון.

בית

 

נווטו במאמר לפי נושאים