ליקויים בקירות הבית – איך מגלים זאת

בתהליך של בנייה ו/או שיפוץ של בית עלולים להתרחש מגוון רחב של ליקויים.

הם יכולים לקרות הן בבנייה חדשה מקבלן והן בבנייה ו/או שיפוץ של דירות בנות עשרות שנים, אשר כתוצאה מבלאי והתיישנות החלו להופיע בהם ליקויים כאלה ואחרים.

בהרבה מקרים, הליקויים מופיעים בקירות הבנייה או בתשתית וזה לרוב נובע כתוצאה משימוש בחומרים זולים של הקבלן המבצע.

 

ליקויים בקירות הפנים

קירות הפנים, אשר מוגדרים בשפה המקצועית כמחיצות הפרדה בין החללים שבמבנה, נבנים מחומרים שונים כגון: קירות גבס, קירות טרומיים, קירות מבלוקים, בהתאם לצורך ולסוג המבנה.

ניתן למנות מס' ליקויים שנפוצים בד"כ בקירות הפנים:

  1. קירות עקומים – עלולים להיגרם מכמה סיבות וביניהן, עבודת טיח לא תקינה או סטייה של קיר מהאנך עם הקרה והרצפה.
  2. עבודת טיוח לקויה – עבודה לא מדויקת של טיוח שתוצאתה מראה של קיר "עקמומי" ולא מדויק. אולם, ליקוי זה איננו מוריד מערך המבנה מאחר והא ניתן לתיקון.
  3. סטייה של קירות מהאנך – קירות אמורים להיות בזווית של 90 מעלות בינם לבין הרצפה והתקרה. כאשר קיימת סטייה בזווית זו שעולה על 1 ס"מ, אזי זה נחשב ליקוי.
  4. סדקים בקירות הפנים – יש כמה סוגי סדקים אשר עלולים להיווצר בקירות הפנים, כגון: סדקים שעוברים לכל עובי הקיר, סדים אופקיים או אנכיים, סדקים בקומת הגג של הדירה או המבנה, וסדקים שנוצרו כתוצאה מטיוח לא תקין.

 

ליקויים בקירות החוץ

קירות המעטפת של המבנה שמפרידים בין פנים הדירה לבין החוץ נקראים למעשה קירות החוץ והם עשויים ממגוון של חומרים כגון: קירות בטון, קירות טרומיים קירות בלוקים וכו'.

 

קיימים מס' ליקויים אשר ניתן למצוא בקירות חוץ:

  1. ליקויים בטיח החוץ – כאשר איננו עשוי בצורה תקינה, יופיעו בו סדקים, חדירת מים מהטיח אל תוך הקירות והתנתקותו של הטיח.
  2. התפתחות של תפרים בקירות החוץ
  3. חדירת מים ו/או רטיבות מבחוץ אל תוך קירות המבנה
  4. סטייה מאנכיות וממישוריות – עקמומיות בקירות אשר נגרמת מסטייה בחיבורים עם הקירות המשיקים להם.

 

רטיבות בבית כתוצאה מליקוי של חדירת מים

מבין סוגי הליקויים אשר ניתן למצוא בקירות של מבנים, קיים ליקוי שנפוץ בהרבה מקרים והוא רטיבות. חשוב לציין כי רטיבות בקירות איננה פוגעת רק בנראות של קיר הדירה אלא היא פוגעת גם בחוזקם של עמודי הבטון ואף עלולה לגרום לחלודה בלדה. כמו כן, ספיגת רטיבות בקירות עלולה להביא לשינויים בצבע, טחב, התנפחות בקיר וכיו"ב.

 

פתרונות לטיפול בליקויים במבנה

לאור האמור לעיל, ניכר כי ליקויים במבנה או בדירה עשויים להוות בעיה אשר דורשת התמודדות ודרכי טיפול. ניתן להתגבר על ליקויים במבנה ע"י איש מקצוע המומחה בתחום. מבין החברות המציעות דרכי טיפול ניתן לפנות ל "מבנים – בדק בית ויעוץ הנדסי" המתמחה באיתור ליקויים במבנה ומציעה דרכי טיפול מקצועיים ואפקטיביים.

 

קיר לפני צביעה

נווטו במאמר לפי נושאים