האם כדאי להשקיע בהגנה מפני גניבה למזגן?

בואו נגיד, שאם זו הכותרת, אפשר להגיד שהעולם השתגע.

רכושו של אדם הוא כבודו ופגיעה בו היא חרב פיפיות.

עם גלי הגניבות של חודשי הקיץ באזור הנגב בפרט ובארץ בכלל, יותר מתמיד חשוב לבטח את חפצי הערך שלנו בבית.

זה אולי נשמע מפתיע, אבל מזגן הוא פריט גניבה הרבה יותר אטרקטיבי לגנבים ממה שאתם חושבים.

אם לא ברור לכם למה, מאמר זה הוא בשבילכם.

 

סחורה חמה

אם ננסה לפרק בראשינו את המזגן על רכיביו השונים כדי להבין ממה הוא מורכב, נגלה מספר דברים. בראש ובראשונה, יש בו הרבה מתכות, ומתכות שוות כסף בסופו של דבר. במזגן יש יחידות מנוע ויחידות קירור. מעבר לאלו, יש למזגן את יחידת הקירור שלו, שהוא גם סחורה ברת גניבה לכל דבר ועניין. בין אם תשאלו טכנאי בעפולה או טכנאי מזגנים חיפה, אם לגנב יהיה את הזמן להתעסק, הוא ללא ספק ירצה לגנוב את המזגן כדי לעשות רווח על רכיביו השונים.

 

נזק היקפי

גניבה של מזגן יכולה לייצר נזק היקפי רב. תלישת המזגן מהקיר יכולה להשאיר חור ענקי, נזילת מים, פגיעה ביסודות הבית. ואפילו לא דיברנו על הנזק האפשרי רק על שלב ההוצאה של המזגן מהבית. מעבר לכך, יחידת הקירור החיצונית יכולה להיות שווה הרבה יותר כסף מהמזגן עצמו. עלות הרכיבים בה יכולה להיות שווה לגנב אלפי ועשרות אלפי שקלים. הגנה על מזגן מפני גניבה יכולה לחסוך הרבה כאב ראש, הרבה כסף, זמן ובירוקרטיה.

 

מהי ההגנה המדוברת

"הסחורה השווה" בעיני גנבים תהיה לרוב על יחידת הקירור המרכזית של המזגן, שממוקמת מחוץ לבית. כדי למגן אותה, ניתן לסגור את יחידתה קירור עם סורגים ולנעול באמצעות מנעול. שיטה נוספת היא ממש להזמין כלוב ייעודי לכליאת יחידת הקירור וחיברה ליסודות בטון ברצפה. מדובר בעבודות שעולות לא מעט כסף, אך ביטחון שווה הכל. אפשרות נוספת היא לחבר מערכת אזעקה לסורגי יחידת הקירור. מערכת אזעקה זו לא מחוברת למערכת אזעקה מרכזית של הבית (אם קיימת אחת כזו) אלא שמדובר במערכת עצמאית. במידה ומישהו עובר ליד יחידת הקירור או מנסה להזיזה, ישנם חיישני תנועה וזעזוע שישלחו הודעות ויתריעו את בעל הבית שמתבצע ניסיון גניבה.

 

איך מתקינים מערכת זו?

הפתרון הטוב ביותר הוא לחפש טכנאי מזגנים מומלץ שעובד באזורכם ולהתייעץ איתו. בין מדובר בסורג, כלוב או מערכת האזעקה, טכנאי מקצועי יוכל להגיע לביתכם ולהתאים את פתרון ההגנה הטוב ביותר בשבילכם. אין זה אומר שטכנאי מזגנים יוכל לרתך סורג או כלוב, אך הוא ללא ספק יוכל לשלוח אתכם בכיוון הנכון. מה שכן – טכנאי מזגנים מקצועי ללא ספק יוכל לעזור לכם עם  איתור והתקנת מערכת האזעקה המתאימה לסיטואציה.

 

איש תחזוקה

נווטו במאמר לפי נושאים