איך להפוך למקצוען בתחום ההמבורגרים

אם אתם חובבים מושבעים של המבורגר, יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת בכל מה שקשור לרמת צלייה ואיך להפוך את ההמבורגר שלכם למושלם ועסיסי.

אין ספק שכשאוהבים משהו, רוצים לעשות אותו בצורה הטובה ביותר.

 

הנה כמה דברים שכדאי להכיר שיהפכו אתכם למקצוענים:

ראשית, קחו כמה עובדות מעניינות

כ-60 אחוז מסך כל הכריכים שנמכרים בעולם הם המבורגרים. במסעדות בארצות הברית המבורגרים וצ'יזבורגרים תופסים 70 אחוז מסך כל המכירות.

את ההמבורגר הגדול בארץ כיום מגישים במסעדת ״יומנגס״. האתגר: לסיים המבורגר במשקל 2.2 ק"ג (ועוד תוספות). מי שמצליח לא משלם עת התענוג (בהצלחה)

40% מהכריכים שנמכרים בעולם הם המבורגרים. כל שאר הכריכים נמצאים הרחק מאחור.

מקורותיו של ההמבורגר היא מנה שנקראה סטייק המבורג – קציצה צלויה של בשר טרי שהוגשה עם רטבים בעיר המבורג שבגרמניה. יש המצביעים על שורשים

עתיקים יותר לקציצות במטבח העותמני והמטבחים של פרס העתיקה.

 

מידע שימושי להכנת ההמבורגרים

טחינה 

טחנו את הבשר יחסית בטחינה גסה, בין 3-5 מ״מ במטחנה. כל הרעיון שירגישו צ׳אנקים עסייסים של בשר שיתפרקו בקלילות בפה.

 

ערבוב 

המבורגר צריך לערבב כמה שפחות. ככל שתערבבו יותר ההמבוגרר יהפוך ליותר לעיס וקשה. המבורגר טוב צריך להיות מספיק חזק בשביל הפיכה על הגריל והוא צריך להתפרק בפה בקלות. אז ערבבו בעדינות רק לפיזור התבלינים על הבשר.

 

טעימה 

לאחר שערבבנו את התערבות ואת התבלינים, חשוב לקק חתימה ולטען. רק לאחר הטעימה להוסיף איזה טעם שחסר.

 

קיבוב 

גם כאן, תהיו עדינים עם הקציצה ואל תקבבו אותה יותר מידי. כדרור קל של התערבות לגמרי יעשה את העבודה.

 

גודל 

על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. הגודל תלוי אך ורק בטעם האישי. חלקנו אוהבים המבורגר גדול עבה ועסיסי בזמן שאחרים יעדיפו מיני המבוגרים קטנטנים.

 

מידת צלייה 

כמובן שגם פה נכנס טעם אישי. כל אחד מעדיף המבורגר במידת עשייה אחרת. קיימים כמה דרגות עשייה – רייר (נא), מדיום רייר (נא למחצה), מדיום (עשיה למחצה), מדיום (עשוי) וול ו-וול דאן (עשוי היטב). למשל קציצה במשקל 200 גרם מספיקה לה שתי דקות על הגריל לקבל מידת עשייה של מדיום.

 

צלייה מושלמת

אם צולים המבורגר על גריל גז, הגריל צריך להיות דולק מראש וחם. אם צולים על גריל פחמים, הגחלים צריכות לבעור היטב, בלי חתיכות פחם שחורות. אם מכינים את ההמבורגר במחבת, אפשר להשתמש בשמן קנולה רגיל בגלל טמפרטורות השריפה הגבוהות שלו. אפשר להוסיף לקראת תום הצלייה גם קצת חמאה בשביל הטעם.

 

לסיכום

בכדי להפוך למקצוען בתחום ההמבורגר חשוב להכיר את הסיבות המובילות לכך שהמבורגר יוצא מאוד מוצלח, ובמידה ואתם מכינים בבית לפעול לפי כך. להכיר את רמות הצלייה ולהבין מה הכי מתאים לכם. ואף פעם לא להתפשר על רמת העשייה וטיב הבשר. בתאבון!

 

צ'יפס ולחמניה

נווטו במאמר לפי נושאים