באיזה מקרים כדאי להזמין ביקורת מבנים?

בעזרת ביקורת מבנים תוכלו לדעת על כל הליקויים, מהקטנים עד הגדולים שקיימים בנכס שלכם אף לפני קנייה.

ביקורת מבנים הינה ביקורת מקיפה על מבנה מסוים – מציאת כל הליקויים אשר יכולים להיות באותו מבנה. אנשים אשר רשאים לערוך למענכם את אותו בדק בית הם מהנדסי בניין, מפקחי בנייה וכל מי שעבר הסמכה לערוך אותו. בסוף הבדק יוגש לכם דו"ח עם כל הבעיות ואף טווח מחירים שאמור לעלות לכם לתקן כל תקלה.

 

אילו בעיות ניתן למצוא?

ישנה כמות גדולה מאוד של ליקויים אשר עלולה להיות ובודק מקצועי יעלה על כולה. הליקויים יכולים להיות ברורים לעין ואף נסתרים מעיניים לא מקצועיות. דוגמאות למספר סוגי ליקויים:
בנייה – סדקים, איטום, ריצוף שוקע או משופע.
תשתיות – חשמל וצינורות מים.

אמנם יש אנשים אשר מוסמכים לערוך את ביקורת המבנים אך ניתן לפנות לחברות אשר עוסקות במטרה זו וניתן לחפש באינטרנט חברת בדק בית כזו או אחרת.

 

באילו מקרים מומלץ להזמין ביקורת מבנים?

בדק בית מומלץ לערוך כל עוד אתם רוצים לחסוך בעיות עתידיות בכל הקשור לתיקונים בנכס שלכם. בנוסף, מכיוון שהבודק מגיש לכם גם טווח מחירים לעלויות התיקונים אז תוכלו להשתמש בו במיקוח מול חברת שיפוצים, קבלן או האדם אשר מוכר לכם נכס.

 

לפני קניית נכס

מומלץ בחום, עוד לפני קניית הנכס, להזמין ביקורת מבנים. כך תוכלו לדעת מה מספר הליקויים של המקום, מהי חומרתם ומהי העלות. בעזרת הדו"ח שתקבלו מהחברה או האדם אשר יערוך את בדק הבית, תדעו האם באמת שווה להשקיע ולקנות את הנכס. בנוסף, הדו"ח יוכל לשמש אתכם למיקוח על מחיר עם הקבלן או האדם אשר מוכר לכם את הבית ביד שנייה.

 

בזמן שיפוץ

כאשר אתם משפצים את הנכס שלכם עם איזשהו חברת שיפוץ, במהלך השיפוצים ניתן להזמין בדק בית. כך תוכלו לבדוק את החברה, לבדוק שהם עושים עבודה טובה ונכונה, ובנוסף להבין אם העלויות שלהן הגיוניות.

 

כאשר אתם מאמינים שיש צורך

במידה ואתם גרים בבית ואתם רואים שיש בו יותר ויותר ליקויים, אולי כדאי לשקול הזמנת ביקורת מבנים. כלומר, ישנם את הליקויים שאתם בטוחים בהם אבל אתם מבינים שכנראה יש יותר ממה שהעין רואה – אולי יש בעיות באזורים שלא ניתן לראות או שהייתם רוצים בעל מקצוע כדי להתייעץ עימו. בעזרת אותה ביקורת מבנים תוכלו לגלות על כל הליקויים בביתכם ותקבלו כיוון על מחיר תיקון כל תקלה ותחליטו מה לעשות.

 

לסיכום

לסיכום, בביקורת מבנים עוברים על כל המבנה ומוצאים את כל הליקויים שיש בו – בבנייה, בתשתיות או כל דבר בעייתי שניתן למצוא. כדאי להזמין ביקורת מבנים לפני קניית נכס, במהלך שיפוצים או פשוט כאשר לדעתכם יש צורך והייתם רוצים לדעת כל הליקויים בביתכם.

 

 

אנשי תחזוקה

נווטו במאמר לפי נושאים