כמה זמן לקח לבנות את הבורג' חליפה

אחד הבניינים היפים ביותר בתבל הוא בניין בורג' ח'ליפה בדובאי, העיר דובאי משופעת בפאר והדר והבניין שבמרכזה משווה לה מראה יוקרתי במיוחד.

הבניין הזה זכה לשיא גינס בגלל הגובה הרב שאליו הוא נוסק 826 מטר ולא פחות מ163 קומות.

אם גם אתם תהיתם לעצמכם כמה זמן לקח לבנות בניין כזה ומי האחראי על בניית הבניין היוקרתי ביותר בעולם את התשובות לתהיות אלו תוכלו לקבל במאמר זה.

 

מי המוח שעומד מאחורי המגדל?

האדריכל אדריאן  סמית הוא המוח שעומד מאחורי התכנון של הבניין הזה הוא אחראי לעוד יצירות פאר בעולם.

הייחוד של פרויקט זה שהוא תוכנן "כעיר בתוך עיר" יש בבניין זה תשתיות עצמאיות פארקים ורחובות. בניית המגדל עלתה 1.5 מיליארד דולר בור'ג ח'ליפה הוא אחד הבניינים היפים ביותר באיחוד האמירויות כבר מיומו הראשון אנשים רבים תהו על גובהו האמיתי הבניין לא רק כולל חנויות ותצפיות אלא דירות יוקרה שאנשים רבים מתגוררים בהן מלונות, בריכה, ומרפסת תצפית .

 

57 מעליות ומעלית אחת מיוחדת:

בבניין קיימות 57 מעליות אך רק מעלית אחת יכולה לעבור מהקומה הראשונה ועד לאחרונה בקומות  124 ו124 ו 145 יש מרפסת תצפית בה ניתן לצפות ממעוף הציפור על כל העיר דובאי. רבים טוענים כי שעות השקיעה הן השעות הטובות ביותר לתצפית מושלמת.

 

מאות טון של חומרי בנייה:

הבניין נמצא באחד האזורים החמים ביותר בעולם על מנת לבנות את המגדל הוסיפו קרח לתמיסת הבטון של הבניין ואת המבנים עצמם יצקו רק בלילה. הייחודיות של הבניין היא הצורה שלו הצורה הזו מגנה עליו מפני רוחות עזות וציפוי פניו של הבניין עם לוחות טרמיים מספקות קרירות ליושבי הבניין בפנים.

 

כדור שמשקלו 800 טון:

בתוך הבניין יש כדור שמשקלו 800 טון והוא עשוי מבטון ופלדה תפקידו של הכדור לדאוג לייצוב הבניין כמו כן בבניין מערכת מיוחדת האחראית על ניקוי החלונות בבניין.

 

שש שנים של עבודה קשה:

על מנת לבנות בניין מפואר שכזה הן בייחוד החומרים והן בצורה האדריכלית שלו נדרשו שש שנים של עבודה מאומצת כאשר בכל שבוע נוספו קומה או שתי קומות. הבנייה הסתיימה ב 4 בינואר 2010. רבים מבקרים במגדל מידי יום ונהנים מחויה שאין שנייה לה. לצפות בדובאי ממעוף הציפור ולאכול בגג העולם הן רק חלק מהחוויות שתזכו להן.

 

לסיכום:

במאמר זה סופר על בניין בורג' ח'ליפה בדובאי בניין זה תוכנן על ידי האדריכל אדריאן סמית שתכנן עוד מגדלים רבים הוא מתנשא  בגובה של 828 מטר ויש בו לא פחות מ163  קומות יש בו כדור של 800 טון פלדה ובטון המייצב אותו הוא מוגן משמש ורוח והבנייה שלו נמשכה שש שנים כאשר כל שבוע נוספו קומה אחת או שתי קומות.

 

מגדל מגורים

נווטו במאמר לפי נושאים