לאיזה נזקים גורמות חולדות ואיך להימנע

חולדות או עכברים בבית זה עניין לא נעים שעלול לשאת סיכונים רבים.

מכרסמים אלו יכולים להפיץ מחלות, לנשוך, להזיק למבנה הבית וליצור תחושה לא נעימה ובטוחה.

יש שיכנו את החולדה כטפילה מושלמת, הרי אנחנו נהיים הספקים המרכזיים שלה לשלושת הדברים המהווים בסיס לחייה, מזון מחסה ומים.

אז מה הנזקים להן גורמות חולדות, מה הסימנים ואיך אפשר למנוע כל זאת? ריכזנו לכם כאן את כל מה שיש לדעת על החולדה שבביתך.

 

נזק לרכוש

החולדות יכרסמו וילעסו את כל מה שיקלע לדרכן. כל מה שנראה להם שיכול להיות שימושי לבניית הקנים שלהן, הן יקחו. בתהליך האגריה שלהם הן ילקטו ניירות, עץ, ספרים ואף יהרסו דברים מרופדים ונעימים כגון כורסאות ושמיכות. אין מקום שהוא מוגן באמת מחדירתן של החולדות, הן זריזורות ובעלות יכולות הסתגלות מדהימות. הן יודעות לשחות,לרוץ ולקפוץ. לחולדות יש חושים מפותחים ולמרות שהן לא רואות טוב, הן ניחנות בראייה היקפית המאפשרת להן לזהות תנועה. החולדות יכולות לגרום נזק רב במבני הבתים, בחוטי החשמל ובחומרי בידוד בקירות. לא פעם החלה שריפה ביתית בשל חולדה שכרסמה את חוטי החשמל וגרמה להצתה.

 

זיהום והפצת מחלות

כשהחולדות מסתובבות בביתכם בחיפוש אחר מזון וחומרי קינון, הן קרוב לודאי משאירות אחריהם שתן וגללי צואה. זה מזהם את המשטחים והמזון ובכך גורם להתפשטות של מחלות וזיהומים שונים. כמו כן, מעבר לכך שהריח בלתי נסבל, זהו כלי עבור החולדה לאותת לחברותיה והזמין גם אותן להינות מהפיס שמצאה.

 

נשיכות ופגיעה ישירה

לרוב חולדות בריאות נמנעות מאנשים ומעדיפות להיות פעילות בסביבה שקטה בלי הפרעות, כגון עליות גג ומחסנים. אולם, כאשר הן מרגישות מאוימות הן יתגוננו על ידי נשיכה. הרוק של מינים מסוימים של חולדות נושא מחלות זיהומיות מסוכנים. ישנן נשיכות עמוקות שיכולות אפילו להתלוות בדימום. במקרה וננשכתם, יש לחטא ביסודיות ובמיידיות את הנשיכה. ייתכן ויידרש חיסון טטנוס אם לא קיבלתם אחד בשנים האחרונות. למרות הדעה רווחת שנשיכת חולדה יכולה להביא לכלבת, אין זה נכון ואין הוכחות לזה בשטח. אם כי יש ללכת לרופא מומחה למנוע סיבוכים של הנשיכה.

 

ריחוק החולדות מהבית

ישנן הרבה דרכים ואמצעים בהם אפשר לנקוט. צריך קודם להבין את גודל הבעיה. אם מדובר במקרה נקודתי, כנראה שמלכודת תהיה מספיקה. אך אם מדובר בתופעה רחבה יותר, מומלץ ללכת על פתרון יותר יעיל ומקיף של הרעלת החולדות. מכיוון שמדובר בחומרים רעילים צריך לדעת בדיוק היכן לפזר אותם ובאיזה מינון. הרעל לא הורג מיידית אלא מראה את אותותיו רק יומיים שלושה אחר כך, זאת על מנת שלא יזהו את מקורו וילמדו להימנע. כל זאת יש לעשות בעזרת לוכד חולדות מקצועי שיש לו את הכלים הנכונים והידע לקטול את תופעת החולדות אצלכם בבית, תוך שמירה על הבטיחות והבריאות של כולם.

 

בעל חיים

נווטו במאמר לפי נושאים