כמה עולה התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עלות התקנת עמדת טעינה כוללת את עלות העמדה עצמה בשילוב עם עבודת ההתקנה ועלויות נוספות המשתנות בהתאם לנתונים בשטח, כמו מרחק עמדת הטעינה מארון החשמל וכו'. מאמר זה ינסה לעשות סדר בנושא

 

מחירים תחרותיים

אחד היתרונות הגדולים ביותר של רכב חשמלי על פני מנועי דלק היא היכולת להטעין את הרכב באמצעות חיבור חשמל, בתהליך ידידותי לסביבה ובטיחותי, שאינו מצריך נסיעה לתחנת דלק. אלא אפשרית באמצעות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, לכן יצרניות הרכבים החשמליים וחברות טכנולוגיה מציעות ללקוחותיהם את האפשרות להתקין עמדת טעינה בבית לאור הסטטיסטיקה כי 80 אחוזים מבעלי רכבים חשמליים טוענים את רכבם עם מטען בייתי.

לכן, יצרניות ומשווקות הרכבים החשמליים ידאגו לכך שעמדות הטעינה יתומחרו במחיר תחרותי שלא ירתיע את הלקוחות שלהם.

 

מחירון עמדות טעינה

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מורכבת ממחיר המכשיר עצמו וביחד עם עלויות ההתקנה הכוללות את שכרו של החשמלאי ואת עלות הציוד. הפערים במחירים נובעים מהצרכים השונים בכל התקנה. עלות עמדת הטעינה עצמה נע בסביבות ה-2000 ל-3000 ₪.

מדרגת המחירים הנמוכה ביותר עבור התקנת עמדת טעינה ביתית יכולה לנוע בין 1500 ל-2300 ₪ (כולל מע"מ). הפערים נובעים, בין השאר, מהמרחק מארון החשמל. ככל שכבל החשמל ארוך יותר, כך יעלה מחיר ההתקנה.

 

עלויות נוספות

במקרה של בעיית נגישות יתכנו הוצאות נוספות כמו הרמת ריצוף שמתומחרת בסביבות ה-500 ₪ ו/או עבודות חפירה המתומחרות בכ-200 ₪. עבודות אלה מבוצעות על ידי איש מקצוע שאינו המתקין של עמדת הטעינה. כמו כן, אם עמדת הטעינה אינה קרובה לקיר או גדר עליהם יהיה אפשר לתלות אותה, יהיה צורך בעמוד שעלותו כ-1000 ₪.

אם עולה צורך לפרוס תשתית נוספת של כבלי חשמל מדובר בתוספת של עד 200 ₪ למטר, אך יתכן גם 50 ₪ למטר. ההבדלים במחיר נובעים מסוג הכבל החשמלי הנדרש בהתאם לעוצמת החשמל. כמו כן, יהיו מצבים בהם המתקין ימליץ על הגדלת חיבור החשמל בעלות של כ-500 ש"ח, ללא התערבות חברת החשמל, כדי לוודא שטעינת הרכב לא תגרום להקפצת המפסק הראשי ולא תפריע למתח החשמל.

כמו כן יש לזכור כי ישנם הבדלים בעלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בין בית פרטי או בניין משותף.

 

חיסכון כספי

הצעת מחיר מוגשת ללקוח לאחר שמתקין עמדות טעינה מגיע לבדוק את זירת העבודה. במעמד זה הוא יגיש הצעת מחיר בהתאם לבדיקות שעשה ואם הלקוח יסכים, המתקין ישוב לבצע את העבודה. עלויות רכישת המתקן ועלויות ההתקנה עלולים לגרום ללקוחות פוטנציאלים לתהות אם זה שווה את הכסף? תומכי הרכבים החשמליים טוענים שכן.

שהטעינה החשמלית חוסכת זמן וכסף בנסיעה לתחנת דלק, בעלות החשמל בהשוואה לדלק ובחיסכון המצטבר. כמו כן, יש המוסיפים לחישוב את צמצום הפגיעה באיכות הסביבה .

חשמלי, רכב

נווטו במאמר לפי נושאים