4 יתרונות באיתור נזילות עם מצלמה טרמית

פיצוץ בצנרת או נזילה כתוצאה מבלאי הן תופעות נפוצות המחייבות טיפול מהיר לפני שהרטיבות תתפשט ותגרום לנזקים חמורים.

אך מה עושים כאשר קיימת רטיבות ולא יודעים מה מקורה? מבצעים בדיקה עם מצלמה טרמית לגילוי מהיר ויעיל.

וזהו רק יתרון אחד מתוך 4 שהחלטנו לכתוב עליהם

 

נזילות, רטיבויות ומה שביניהן

גילוי של תקלה או ליקוי בדירה הוא דבר די מתסכל לכשעצמו, אך ישנם כמה תקלות שלעיתים אנחנו יכולים לפתור לבד או לחכות לזמן פנוי במועד מאוחר יותר כדי להתמודד איתן. אך במקרה של רטיבות, עלינו לטפל ולפתור את הבעיה במהירות האפשרית.

נזילות ורטיבויות נוצרים בדרך כלל כתוצאה מכשלים שונים (שהעיקריים שבהם הם בלאי או פיצוץ) במערכות הצנרת, האיטום או הניקוז והם תופעה די שכיחה, בעיקר במערכות צנרת ישנות. גילוי מקדים של מקור הרטיבו וטיפול מתאים, הוא הכרחי וחשוב בכדי למנוע נזקים חמורים יותר, כמו כתמי חלודה ואף היחלשות עמודי תווך של הדירה, אשר תיקונם יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 

איתור נזילות עם מצלמה טרמית

אמנם חשוב לגלות ולטפל ברטיבות בהקדם האפשרי, אך לעיתים אנחנו אמנם מזהים כי קיימת רטיבות בדירה לפי חשבון מים מוגזם, כתמי רטיבות, עובש או קילופי צבע, אך לא מצליחים לזהות מה מקור הרטיבות, בכדי לטפל בשורש הבעיה. בין הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שקיימים כיום, ניתן לאתר את מקור הרטיבות באמצעות איתור נזילות במצלמה טרמית.

 

אז כיצד המצלמה עובדת?

באמצעות שימוש בטכנולוגיית אינפרה אדום, הרגישות לחום, המצלמה יודעת לזהות הפרשי טמפרטורות במיקום ספציפי ומדויק. כך, בשלב הראשוני של הבדיקה יש לחמם את המים ואז, כשהמים זורמים בצינורות, המצלמה תזהה את מקור הנזילה לפי הפרשי הטמפרטורות, כשמקור הנזילה יסומן באמצעות צבע כחול- היות והמים בנקודה זו קרים יותר.

 

מהם היתרונות בשימוש במצלמה טרמית?

  1. אין צורך בשבירת קירות- כידוע, מערכת הצנרת היא נסתרת ועוברת מתחת לריצוף הבית. אם פעם, בכדי לאתר את מקור הנזילה היינו צריכים לשבור קירות ו/או ריצוף, הרי שבשימוש במצלמה טרמית ניתן לסרוק את מערכת הצנרת באופן חיצוני, כך שכבר אין צורך בשבירה או הריסה של הקירות ומרצפות הבית, בשלב הראשוני של הבדיקה.
  2. דיוק- האיתור באמצעות המצלמה טרמית הוא מדויק מאוד, ומאפשר טיפול נקודתי במקור הנזק באופן יעיל ומהיר.
  3. מהירות- תהליך הסריקה ואיתור מקור הנזילה הוא מהיר ביותר ומאפשר לכם לחסוך זמן יקר בהתלוות הנצרכת לבעל המקצוע.
  4. איתור נזילות סמויות- לא אחת אין סימנים חיצוניים המעידים על רטיבות, אך יש לנו הרגשה שהנזילה אכן קיימת. באמצעות בדיקה לאיתור הנזילה על ידי מצלמה טרמית, לא חייבים לחכות עד שסימני הרטיבות יופיעו, אלא אפשר לבצע את הבדיקה עוד בשלב החששות ובכך לחסוך כסף רב בטיפול בבעיה חמורה יותר, העלולה להיווצר בהמשך כתוצאה מגילוי מאוחר.

 

נותן שרות

נווטו במאמר לפי נושאים