יועץ בטיחות אש

מי הוא יועץ בטיחות אש?

יועץ בטיחות אש הוא בעל מקצוע בעל תעודה ייעודית ממשרד העבודה. הוא מכיר את כל החוקים והתקנות הקשורים להתנהלות מול אש, בזמני שגרה ובעתות חירום.

תפקידו העיקרי הוא להוביל למניעת שריפות ולהתמודדות יעילה עם שריפות.

יועץ בטיחות אש מכשיר את צוות העובדים לפעול באופן הבטוח ביותר בכדי למנוע פרוץ שריפות ולדעת כיצד להתמודד עם השריפה במידה והיא נוצרה.

 

הסמכויות של יועץ בטיחות אש

על יועץ בטיחות האש לבדוק, ברמה העיונית (כול המסמכים הדרושים) וברמת ההכשרה שכל העובדים בפרויקט יודעים להתנהל כראוי.

 

תיקי שטח ובטיחות באש

יועץ בטיחות אש מכין תיק שטח, בו הוא אוגר את כל הדרוש – תוכניות מילוט, שירותי חירום, תרשימי מבנה ועוד. מטרתו של התיק היא לדאוג למידע זמין ופשוט להתנהלות עם אש.

על יועץ בטיחות אש להכין תיק בטיחות באש, שכולל את כל הסכנות שצופן המבנה, הסימנים שמסייעים לגילוי מוקדם של הסכנות האלו, כיצד לכבות כל סוג סכנה וכיוצא באלו.

 

עבודה באתר

היועץ סורק את המבנה ובוחן איזה ציוד ניתן להתקין על מנת שמצד אחד לא יפריע להתנהלות השוטפת מצד שני יהיה נגיש כמה שניתן במטרה למנוע שריפות. בהתאם לסוג המבנה יבחן אילו תשתיות יש להתקין במטרה למנוע שריפות.

תפקיד נוסף הוא להעביר הכשרות באופן שוטף ולבחון את מידת הידע של הצוות על ידי תרגילים של שריפה לצד בחינות עיוניות. ההכשרות השונות שמעביר היועץ קשורות במושגים בסיסיים הקשורים באש, סוגי דליקות אפשריות, סוגי כיבוי שונים, אופן השימוש בציוד כיבוי האש וכיוצא באלו.

לבסוף, בדיקות תוקף של הציוד. עלול להיות באתרי הבנייה ציוד שאינו בתוקף, הדבר עלול להיות מסוכן כאשר מדובר בשריפות ולכן היועץ בודק האם הציוד שמיש, תקין ועומד בתוקף ובבחינות הייעודיות הנדרשות לכך.

 

חשיבות עבודת היועץ

ראשית, במישור החוקי ישנה חובה להעביר הערכות הנוגעת להתנהלות עם אש ושריפות לצוות על ידי יועץ בטיחות אש שקיבל את האישורים המתאימים ממשרד העבודה. מי שלא מעסיק יועץ בטחון אש ייאלץ לספוג קנס כלכלי כבד.

שנית, הכרות עם כל הסיטואציות שיכולות לעמוד שנוגעות לאש חשובה מאין כמותה להתמודדות עם מצב חירום ועלולה לגרום לתוצאות מאוד קשות במידה והצוות לא קיבל את ההכשרה המתאימה.

 

דברים שחשוב לשים לב אליהם כששוכרים יועץ בטיחות אש

דבר ראשון, יש לשים לב שמדובר ביועץ אש עם ההכשרה המתאימה, שכירת יועץ ללא ההכשרה המתאימה איננה ממלאת את החובה החוקית ועלולה להוביל לתוצאות מסוכנות.

דבר שני, יש לשים לב שמדובר ביועץ בעל ניסיון מתאים על מנת לערוך את כל ההכשרות ואת הבדיקות באופן יסודי וכך גם שתיקי השטח ובטיחות האש עשויים – ברמה הגבוהה ביותר. הגשה לא מדויקת של התיקים יכולה לעכב את התקדמות הפרויקט.

 

יועץ ותיק ורציני

נווטו במאמר לפי נושאים