חשיבות תחזוקת מערכת האינסטלציה לאורך זמן

ישנם מגוון סיבוכים אפשריים למערכת האינסטלציה אשר עלולים לפגוע בדיירי הבית והבניין כמו גם בציוד המותקן.

חשוב לציין שללא טיפול הולם ומהיר, המפגע עלול להחמיר ואף לפגום בערך הנכס. מדובר בסיבוכים נפוצים למדי.

למעשה, כולנו צריכים אינסטלטור מידי פעם בגלל נזילות או סתימות בצנרת. איך אפשר להימנע? על ידי תחזוקה.

בכתבה הבאה תמצאו מידה שיעזור לכם לעשות זאת.

 

מה זה אינסטלציה?

אינסטלטור הוא איש מקצוע שאחראי על התקנות ותיקונים בתחומי הצנרת. רוב האינסלטורים מתמחים בצנרת ביתית, אבל חלק מהעבודה מתייחסת גם להתקנה וחיזוק של מערכות צנרת עירוניות בקנה מידה רחב יותר.

איתור ותיקון נזילות כמו גם פתיחת סתימות הן הבעיות הנפוצות ביותר לטיפולם של אינסטלטורים. תפקידם מתבטא גם באיתור הבעיה וגם בפתיחת הצנרת או החלפת האיזור הפגוע. חלק מהבעיות נפוצות בעקבות הקושי למנוע אותן, אבל תדירותן ללא ספק יכולה לרדת משמעותית הודות לתחזוקה נכונה של מערכת האינסטלציה. לפרטים נוספים, ניתן לפנות לחברת ישיר אחזקות.

 

תפעול מערכות אינסטלציה

תפעול מערכות האינסטלציה כולל בדיקות תקינות לברזים ולצנרת והתקנתם, חיבור תשתיות הבית למערכת מים, אחזקת מערכת קווי מים נוסף לביוב וניקוז, שטיפת בורות ביוב וניקוז, טיפול בצינורות גשם, תיקוני בלאי ושבר, תיקון אביזרים סניטריים, פתיחת מרזבים, איתור נזילות ואיטומן.

 

מתי נזהה שמערכת האינסטלציה שלנו תקולה?

כדאי לקרוא לאיש מקצוע במהירות האפשרית במידה וזיהיתם ריח רע שעולה מהצנרת בבית הצפות, סתימות או נזילות או במידה וזרימת המים חלשה או שהמים בעלי גוון צהבהב במקצת, כדי לוודא את תקינות הצנרת. יכולים להיות גורמים מזהמים שמונעים זרימה תקינה, כמו אבנית שהצטברה בתוך הצנרת וחוסמת אותה מבפנים. מדובר בסתימות שפתיחתן כבר מצריכה ידע וכלים מקצועיים, ומצריכות טיפול דחוף.

 

כיצד לשמור על מערכת האינסטלציה?

יש דרכים רבות לאפשר תחזוקה שוטפת של האינסטלציה בבית. כדי לתחזק את הצנרת באופן נכון, צריך להבין קודם מה מותר לזרוק לתוכה ומה אסור. למשל, מוצרים הגיינים, קיסמי אוזניים ומגבונים כדאי להימנע מלהשליך לצנרת – לזרוק לאסלה – מכיוון שהם עלולים להוביל לסתימה. זה לא מובן מאליו – הרבה אנשים נוהגים כך ויוצרים נזק למרות האזהרות החוזרות בנושא.

גם שפיכת שמנים לכיור עלולה להוביל לסתימות קשות בבית כי השומן מצטבר על דפנות הצנרת, ולכן מומלץ ביותר להימנע מכך. חשוב פעם בכמה זמן ליזום ניקיון וחיטוי של הצנרת כדי לרוקן את הלכלוך המצטבר על הדפנות מבפנים כמו אבנית וחייזקים מזהמים נוספים. דרך נוספת לתחזק היא להזמין בדיקה כל כמה זמן כחלק מהשגרה, שכוללת צילום. בעזרתו ניתן להחליט האם עדאי לבצע שטיפה בלחץ מים גבוה, כדי למנוע נזקים עתידיים.

 

מה חשיבות תחזוקה מערכת האינסטלציה לאורך זמן?

לסיכום, זו אולי מרגישה כמו טרחה מיותרת ומסועפת, אבל תחזוקה שוטפת של מערכת האינסטלציה על ידי ניקיון, בדיקות ושינוי הרגלים עשויה לחסוך לכם נזקים, זמן וכסף רבים מאד בעתיד. חשוב להבין שבלתי אפשרי להתחמק לחלוטין מבעיות אינסטלציה, הן רק עניין טבעי של זמן – אבל כן ניתן לצמצם את ההיקף והתדירות שלהן על ידי התנהלות אחראית מראש.

בעל מקצוע

 

נווטו במאמר לפי נושאים