מה עדיף חלונות אלומיניום או חלונות ברזל?

חלונות בלגיים הפכו לפתרון זיגוג איכותי, והם מהווים גם אלמנטים עיצוביים שאדריכלים ומעצבי פנים אוהבים לעשות בהם שימוש תכוף.

החלון הבלגי הוא השם הכולל לפרופיל ממנו עשויה מסגרת החלון בסגנון זה, זוהי מסגרת איכותית במיוחד אותה מייצרים מברזל או מאלומיניום, ובתוכה מתקינים את סוג הזגוגית הרצוי.

החלון הבלגי למעשה יכול לשמש גם כדלת.

מתלבטים מה עדיף, חלונות אלומיניום או ברזל? אנחנו כאן כדי לתת לכם את המידע המדויק. את הבחירה הסופית אתם תעשו.

 

חלונות מברזל או אלומיניום – מה עדיף?

נראה ששיפוץ של דירה הוא התהליך שמוביל להכי הרבה סוגי קבלת החלטות, ההתלבטויות הן בלתי נגמרות, כאשר בכל שלב אנו מעוניינים לבחור במוצר האיכותי ביותר, אך גם במחיר אטרקטיבי. יצאנו ללקט לכם מידע על חלונות אלומיניום וברזל, חזרנו עם מסקנות, שיקלו עליכם לפחות בשלב בחירת החלונות, גם זה משהו, לא?!

 

חלונות ברזל

הפרופיל הבלגי בבסיסו מורכב ממסגרת ברזל מסיבית, מסגרת זו השתכללה עם השנים, וכיום ניתן למצוא חלונות עם מסגרת ברזל דקה יותר, אולם עדיין, המשקל של חלונות ברזל הינו רב, ואינו מתאים לשימוש של ילדים. הברזל נחשב לעמיד מאוד ובעל יכולת נשיאה של משקלים גבוהים, אולם הוא עשוי להחליד כתוצאה ממפגש עם רטיבות, וכן, הצבע שעליו נוטה להתקלף.

 

חלונות אלומיניום

האלומיניום נכנס חזק לתחום מסגור החלונות בשנים האחרונות, וזה לא בגלל פרוטקציה, החומר הזה מציג קבלות הצלחה מהשטח: חלונות אלומיניום הינם עמידים מאוד גם בתנאי לחות וחום, האלומיניום לעולם אינו מחליד או מתקלף, בנוסף, האלומיניום מתאפיין בעיצוב מרשים וקלות משקל משמעותית, מה שהופך אותו למלך הפרקטיקה בענף הזגגות. לא לחינם מייצרים ממנו גם פרגולות אלומיניום מומלצות.

 

תכלס, מה עדיף, חלונות מברזל או מאלומיניום?

חשוב לבדוק כמה פרמטרים לפני שמחליטים על סוג החומר הרצוי למסגרת החלון:

מה סגנון העיצוב הרצוי?

אם אתם מעוניינים בעיצוב החלל בסגנון חמים וכפרי – אופציית הברזל היא הרלוונטית, לעומת זאת, האלומיניום מהווה את הבחירה המודרנית בעלת המראה הדק והחדשני.

 

צבע אחיד או שילוב מפתיע?

הברזל ניתן לצביעה בגוון אחיד בלבד, את האלומיניום לעומתו, ניתן לקבל במראה מרהיב של שילובי צבעים וטקסטורות ייחודיות.

 

מה רמת העלויות?

אין להכחיש, עלותם של חלונות ברזל גבוהה הרבה יותר מחלונות האלומיניום, זאת מכיוון שייצור חלונות ברזל הוא משימה מורכבת יותר וארוכה.

 

מה גודל הפתח?

כל שהפתח רחב יותר, חשוב שהמסגרת תהיה מסיבית וחזקה יותר.

 

מה משך זמן ההתקנה?

בניגוד לברזל, זמן התקנתם של חלונות אלומיניום הינו קצר וקל, זאת משום שפרופיל האלומיניום מאפשר עבודה נוחה במיוחד. זמן התקנה קצר משפיע גם על המחיר.

 

אלומיניום או ברזל ? לסיכום

הברזל הינו הבחירה המסורתית, אולם למי שמחפש מראה מודרני, שימוש נוח ומחיר זול, ככל הנראה הבחירה באלומיניום היא זו המושכלת.

עציצים

 

נווטו במאמר לפי נושאים