חדשות העיצוב בערים נבחרות

גם אחרי שמקימים עיר או מכריזים על הפיכה של צורת התיישבות מסוימת לעיר, היא עדיין עוברת תהליכי התפתחות שונים, הקשורים לנראות ולתכנון שלה. עיצוב הערים בארץ  מגוון ומשתנה בין ערים שונות. הנה החדשות האחרונות בכל הנוגע לעיצוב ערים, במספר ערים נבחרות בארץ.

 

התחדשות עירונית ברחבי הארץ

צריך להתחיל עם אחת התופעות ההולכות וגוברות בתקופה האחרונה – פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. המדינה מעודדת פרויקטים כאלו של פינוי ובינוי, במהלכם דיירי הבניין מפנים את הדירות שלהם ומאפשרים לקבלן לחדש את הבניין שלהם. בתמורה, הם מקבלים דירות חדשות בעלות ערך גבוהה ותשתית מודרנית יותר בבניין, בעוד שהקבלן יכול למכור דירות חדשות בבניין.

מבחינה עיצובית, הפרויקטים הללו משפיעים בצורה משמעותית על הנוף. הם מתרחשים בעיקר באזורים ובחלקים מיושנים בעיר, כך שהפרויקטים הללו מצמצמים פערים עיצוביים בין אזורים שונים בעיר. במקום בניינים ישנים בעלי וותק של עשרות שנים, נבנים בניינים חדשים שמעוצבים בצורה מודרנית. בתל אביב ובערי גוש דן, בקריית גת, בנתניה, בבאר שבע ורעננה למשל, מתרחשים פרויקטים כאלו. מגזין חדשות חריש כמו גם מגזין חדשות הוד השרון סוקרים פרויקטים המשפיעים על עיצוב העיר כמו אלו המתוארים להלן למשל.

חדשות עיצוב

קריית גת מתפתחת

קריית גת הופכת בשנים האחרונות לאחת הערים עם קצב הגדילה הגדול ביותר. הגדילה בקריית גת מתייחסת גם לכמות התושבים שצפויה להיכנס אל העיר בשנים הקרובות, אך גם לפרויקטים הנדל"ניים השונים שמבוצעים בעיר.

בחלק הדרומי של העיר למשל, עתידה להיבנות בקרוב שכונת מגורים חדשה, עם אלפי יחידות דיור חדשות. השכונה הזאת אמורה לאפשר לזוגות צעירים בעיקר מגורים, בין היתר באמצעות פרויקט השכרת דירות לטווח ארוך. פארקים שונים ישפיעו גם כן על עיצוב השכונה, שיהיה מודרני ושונה מהעיצוב של מרכז קריית גת, שנחשב למיושן יותר.

 

שימוש בנופים בקריית שמונה

קריית שמונה היא העיר הצפונית ביותר בישראל. מכיוון שהיא שוכנת בעומק של צפון הארץ, תושבי העיר יכולים להנות מהנופים הירוקים עוצרי הנשימה. בקריית שמונה הבינו שהנופים הללו יכולים להוות נכס, ופרויקטים שונים בתחום התיירות שצפויים להשפיע על עיצוב העיר כבר נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים.

קריית שמונה לא ניצלה עד כה את המיקום הגיאוגרפי שלה לצרכי תיירות, אך הדבר צפוי להשתנות עם מכרזים על מגרשי תיירות, בהם צפויים להבנות בתי מלון. בתי מלון אינם מוכרים כל כך בנוף של קריית שמונה, כך שהם ישפיעו בצורה כזו או אחרת על העיצוב השונה של העיר.

 

מסחר ומגורים בגוש דן

בצדדים השונים של נתיבי איילון נמצאים בעיקר בנייני מסחר, מהגבוהים בארץ. בעתיד הקרוב צפויים להיות מושלמים פרויקטים שונים, הכוללים גם בנייני מגורים. הדבר ישפיע על עיצוב הסביבה בגוש דן ונתיבי איילון, עם שילוב של בנייני מגורים חדשים יחד עם בנייני המסחר הוותיקים.

חדשות עיצוב

נווטו במאמר לפי נושאים