מהם הנזקים של הצפה בבית ואיך לטפל בהם?

מים הם משאב חשוב, זה בטוח, אבל הם גם יכולים להיות גורם הרסני. הצפה בבית או במשרד דורשת התערבות וטיפול מידי. חלק מהמפגעים הנוצרים עלולים להוות סכנה בטיחותית ובריאותית ואסור להתעלם מהם. מהם הנזקים הנגרמים מהצפה בבית, וכיצד מטפלים בהם? אספנו לכם את כל הפרטים שחשוב לדעת.

 

נזקי מים דורשים התערבות מיידית

הצפה יכולה להיגרם כתוצאה מאסון טבע או הצטברות של מי גשמים רבים, או כתוצאה מפיצוץ צנרת בבית. הצפה בבית עלולה לייצר לא מעט נזקים, חלק מהנזקים הם מידיים ואחרים מתגלים רק בשלב מאוחר יותר. נזקי מים עלולים לגרום לבעיות בריאותיות ובטיחותיות, לכן חשוב לפנות למומחים עם ניסיון של טיפול בהצפות.

נזילות והצפות שלא יטופלו באופן מידי עלולות לגרום לשרשרת של תקלות בהמשך שתעלה לכם הרבה כסף. כדי לצמצם את הנזק למינימום, חשוב לטפל בבעיה בהקדם האפשרי ולא להתמהמה בפנייה לאנשי מקצוע.

 

מהם הנזקים שנגרמים כתוצאה מהצפה בבית?

במקרה של הצפה תצטרכו ליישם פתרון שיקום בהקדם האפשרי. הצפה בבית יכולה לגרום לשלל בעיות:

סוג הנזק אופן הטיפול
הצטברות עובש במקרה של התפתחות עובש תוכלו לנסות לטפל בבעיה לבד באמצעות שפשוף העובש עם מים ואקונומיקה, אך במקרים מורכבים יותר תצטרכו לפנות לאיש מקצוע.
נזקים למערכת החשמל הצפה בבית עלולה לפגוע במערכת החשמל, מדובר בסכנה בטיחותית של ממש. נתקו את זרם החשמל לבית ופנו לחשמלאי מוסמך בהקדם.
נזקים למבנה המים עלולים לגרום להצטברות חלודה בעמודי הברזל שמחזיקים את הבטון ולהפוך את המבנה ללא ראוי למגורי אדם. בנוסף עלולים להיגרם נזקים למרצפות ולקירות. חשוב לפנות לאנשי מקצוע שיטפלו בבעיה.
פגיעה במכשירי חשמל מכשירי החשמל בבית שלכם, כולל מערכת המיזוג, עלולים להיפגע בזמן הצפה. חשוב לכבות את מערכת החשמל ולהימנע משימוש במכשירים לפני שיבדוק אותם חשמלאי מוסמך.

 

מה לעשות אם הבית שלכם נפגע מהצפה?

ראשית יש לפנות את הבית ולא לשוב אליו עד שאנשי המקצוע יטפלו בהצפה ובנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה. נתקו את זרם החשמל והגז במידה ומתאפשר לכם. במידה ויש לכם ביטוח, כדאי לפנות אל הסוכן שלכם בהקדם האפשרי ולדון איתו בצעדים עתידיים, אך כדאי לקחת בחשבון שלא כל סוגי הביטוח כוללים נזקים מהצפות.

 

למי לפנות במקרה של הצפה?

ישנן חברות המתמחות טיפול בהצפות והן מציעות סל שירותים הכולל ייבוש תת רצפתי, שאיבת ביוב, שיקום של מבנים, טיפול בעובש, טיפול במוצרי חשמל, שיקום מסמכים שנרטבו, טיפול במערכת החשמל ועוד. אם תעדיפו, תוכלו לפנות לכל איש מקצוע בנפרד. כאמור, כלל הברזל בטיפול בהצפות הוא לטפל בכל הנזקים בהקדם האפשרי.

 

לסיכום

הצפות יכולות לגרום לנזק משמעותי ולסכנות בטיחותיות ובריאותיות. חשוב לפנות לאנשי מקצוע מוסמכים ולטפל בנזקים בהקדם האפשרי.

מהם הנזקים של הצפה בבית ואיך לטפל בהם?

נווטו במאמר לפי נושאים