האם ניתן לקבל החזר מס על בניית בית חדש?

בניית בית חדש היינה עניין מרגש ומשמח, אך גם מדובר בהחלתה מורכבת ומסועפת בעלות כלכלית כבדה מאוד. ישנם גורמים רבים שיש להתחשב שהם בעת בניית הבית החדש, אחד מהם הוא עניין המיסים שהמדינה מטילה על בניית בית חדש בשלביו השונים והאם ניתן לקבל החזר על חלק מהם.

 

אילו מיסים מוטלים בעת בניית בית חדש?

ישנם כמה וכמה מיסים שונים שיש לשלם כאשר מתכננים לבנות בית חדש.

מס רכישה על הקרקע – מס שיש לשלמו בעת רכישת הקרקע וגובהו עומד על סך הכל של 6% מעלות הקרקע.

אגרות פיתוח – אגרות שנגבות על ידי העירייה או הרשות המקומית, המכסות את עלות הבנייה של תשתיות המסופקות על ידי המדינה כמו – ביוב, תקשורת, חשמל, מים וכולי.

היטל השבחה – הוא מס שמוטל על נכסים שהושבחו על ידי הרשות המקומית או העירייה לטובת בנייה. לדוגמא שטח חקלאי שהוכשר לבנייה, ערכו עלה בעקבות האישור שנתנו הרשויות. מס זה יעמוד על 50% מערך ההשבחה, זאת מתוך ההנחה שבעלי הנכס ירוויחו מעליית הערך שלו, ועל כן עליהם לשלם מס על הרווח.

מס שבח – מס שמוטל על מי שרכש נכס במחיר מסוים ומכר אותו במחיר גדול יותר. המס עומד על 25% מהרווח, הפער בין מחיר העלות למחיר המכירה. מס זה תקף רק למי שהנכס נמצא בראשותו פחות מ – 18 חודשים.

מס רכישה – מדובר במס שהקונה משלם למדינה על דיור, המס מדורג במדרגות מס לפי עלות הנכס. כלומר על נכס יקר יותר ישלם הקונה אחוז גבוה יותר של מס רכישה.

 

על אילו מהם ניתן לקבל הנחה?

על מס רכישת הקרקע ניתן לקבל הנחה במקרים שונים, בהתאם לסוג הקרקע שנרכשת. אם מדובר בקרקע שמיועדת לבניה או קרקע חקלאית. גם על מס שבח במקרים מסוימים תינתן הנחה או פטור במקרים של ירושה, פטור חד פעמי במקרה של מכירת שני נכסים ובמקרים ספציפיים נוספים.

 

באילו מקרים נוספים ניתן לקבל הנחה על מיסים שקשורים בבניית הבית?

ישנם משתנים נוספים שמשפיעים על המיסוי. גורמים שהמדינה מעודדות ולכן מקלה במיסים. כאשר הבנייה מתבעת בפריפריה היא תקבל הנחה משמעותית. כאשר הבנייה מיועדת עבור מגורי סטודנטים או אוכלוסייה מוחלשת כמו עולים חדשים גם כן תזכה בהנחה.

 

תשלומים נוספים

כשבונים בית צריך לקחת בחשבון שהעלויות לא מסתיימות בבנייה עצמה ובמיסים. ישנן הוצאות רבות נוספות כמו תשלומים לעורכי דין ומתווכים, מפקחי בנייה, קבלנים והרשימה רק מתארכת. כיצד חוסכים בעלויות ככל הניתן?

על מנת לוודא שאינם משלמים מס גבוה יותר ממה שאתם אמורים על בניית ביתכם החדש, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום המיסוי שידעו לעזור לכם לבקש את החזר המס שמגיע לכם ולחסוך כסף. פנו למומחים בתחום –  taxes-refund

החזר מס

נווטו במאמר לפי נושאים