מהי הדרך הטובה ביותר לניקיון ספת הבית

כמה פעמים יצא לכם להתבונן על הספה שלכם תוך תחושת ייאוש.

רובנו מנסים להביא לכך שביתינו יהיה מסודר ונקי, אם כי במקביל לכך מוצאים עצמו נאבקים לשווא בשמירה על כך שרהיטינו המכוסים מבד יהיו חסרי כל כתמים.

הרי שלא ניתן לשלוט בטעויות של הילדים או אף באורח ששפך כוס קפה.

אם כך, אתם בטח שואלים את עצמכם כיצד ניתן לחיות עם כל "הפשלות" אשר הורסות את הכיסאות או הספות שלנו. התשובה לכך הינה כי עלינו לקבל את העובדה שהפשלות הללו אכן יקרו, אם כי במקביל להקפיד על ניקוי השפה תוך נקיטה בדרכים הכי טובות לניקוי ספות. דרכים אשר יחזירו את מראה רהיטנו למראה הקרוב ביותר לזה שהיה בעת הקנייה.

 

ניקוי ריפוד ספה העשויה מבד

 

ניקוי ספות מכתמים שנוצרו מלכלוך נוזלי

טרם שימוש בכל סוג של מוצר ניקוי מומלץ לעשות שימוש במגבון לח או מגבת רטובה במים רותחים. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאין בידיעת רובנו מהם חומרי הניקוי שיש להשתמש בהם כך שלא יהרסו את הספה וישאירו עליהם כתמים גרועים אף יותר. רק לאחר מכן יש לפנות לחומרי ניקוי וזאת רק לאחר מחקר רחב בנושא.

 

ניקוי לכלוך מוצק

כל אותם אנשים שיש להם בעלי חיים או ילדים מכירים בלכלוך שכזה ואף נקלים בו רבות. הרי שהילדים מביאים מגן השעשועים חול ובעלי החיים שלנו אף משאירים את השערות שלהם בכל עבר. אם כך השיטה המומלצת לניקוי ספות מלכלוך שכזה הינו שימוש בשואב אבק בתדירות יחסית גבוהה.

 

ניקוי כתמים על הכריות

כריות הספה תופסות חלק ניכר בנראות הכוללת של הספה שלנו כך שאין לשכוח לנקות גם אותן. לשם ניקויים אין נכבס אותן אלא נפשיט מהן את הכיסוי שלהן ורק אותו נכבס.

 

טיפ שניתן לנקוט בו מראש

על מנת להפחית את הופעת הכתמים על גבי הספה רצוי לעשות הספגה לריפוד הבד. את הליך זה אתם יכולים לבקש שיבצע יצרן הספה או אף לבצע אותו בעצמכם על ידי פניה לאיש מקצוע.  המון מן הציבור אין מכיר את שיטה זו, אם כי מדובר בפתרון אשר עשוי לחסוך לכם המון כאבי ראש וכן לחסוך לכם זמן שיושקע על ניקוי ספות.

 

ניקוי ספות העשויות מעור

מאוד קשה לשמור על כך שלא יהיו כל שריטות על ספה העשויה מעור. זאת מאותה הסיבה כי קשה למנוע כתמים על ספת ריפוד. הרי שאנשים עושים טעויות.

לפיכך, על מנת לנקות כתמים שכאלו יש למרוח משחת נעליים ולצחצח את הספה. לסירוגין ניתן לשים טיפקס על השריטה ואז לצבוע את המיקום בצבע של הספה. למרות שפתרון זה עשוי להישמע לכם מגוחך, מדובר בפתרון חסכוני שימנע ממכם את הצורך להביא להחלפת ריפוד הספה, דבר שאין עלותו קטנה.

 

סלון מעוצב

נווטו במאמר לפי נושאים