הדברה בגינה – ממה צריך להיזהר?

אף אחד לא רוצה שעכבישים, חולדות יצורים נוספים בלתי צפויים ישתלטו על ביתו. אבל אף אחד גם לא רוצה להיות מורעל על ידי כימיקלים מסוכנים. האמת המצערת היא שרוב חברות ההדברה משתמשות בכימיקלים מסוכנים בעת ביצוע הדברת המזיקים. אם אתה יכול למצוא חברת הדברה המשתמשת במוצרים בטוחים וידידותיים לסביבה, תשמור אותה קרובה אלייך!

 

סכנות בטיחותיות לבני אדם וחיות מחמד

אלא אם חברת ההדברה שלך מקפידה להשתמש במוצרים בטוחים וירוקים בלבד, סביר מאוד שהיא משתמשת בכימיקלים מסוכנים מאוד לבריאותך ולבריאות חיות המחמד והילדים שלך. כימיקלים מסוימים ידועים כמסרטנים, בעוד שאחרים יכולים לעורר אסטמה, בעיות התפתחותיות ולקויות רבייה.

 

סיכון למחלה

הדברה מתגלה בשנים האחרונות כקשורה יותר ויותר מדעית להתפרצות מחלות כמו פרקינסון, אלצהיימר, סרטן המוח, פוריות ומומים מולדים. חומרי הדברה אף נמצאו בדם הטבורי של תינוקות שזה עתה נולדו ובחלב אם! זה מפחיד לחשוב כמה השפעה יש לרעלים האלה, אז הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להסתמך על חברת הדברה שתתיז את הרעלים הגורמים למחלות ברחבי חצרך או ביתך.

 

נזק סביבתי

בנוסף לגרימת נזק קשה לבריאות האדם, חומרי הדברה רעילים גם פוגעים בכדור הארץ. שימוש בתרסיס פשוט אחד יכול להתפשט באמצעות הרוח, לזהם מי תהום, להרעיל דגים וחיות בר, ולסכן מערכות אקולוגיות עדינות. הסיכון הסביבתי האמיתי של כימיקלים אלה מוכח על ידי העובדה שכמה כימיקלים שנאסרו לפני כמעט 40 שנה נמצאים עדיין במוצרי מזון כיום.

 

האלטרנטיבות הבטוחות

למרבה המזל לבריאותנו ולרווחת כדור הארץ, חברות הדברה רבות מכירות בסכנה הנוראה של כימיקלים רגילים וכעת משתמשות בחלופות בטוחות יותר. כיום, מוצרים שאינם רעילים ושיטות הדברה ירוקה עומדים בחזית מאמצי הבטיחות הללו. שינויים אלה חשובים כל כך כדי לנוע לעבר עתיד בו אנו לא מרעילים את כל מה שעומד בדרכנו – בסופו של דבר החרקים יהפכו להרבה פחות מסוכנים מהכימיקלים שחודרים לכל מה שאנו אוכלים, שותים ונושמים!

 

מדוע חשוב לבצע טיפול גם בתוך הבית ולא רק בחצר?

טיפול חיצוני הוא כמו שטיפת ידיים בעונת השפעת – זה עוזר לשמור על חיידקים במקום בו הם צריכים להישאר. אבל כמו שכאשר יש ידיים נקיות אתם עדיין צריכים לקחת את הוויטמינים שלכם, טיפול הדברה בחוץ הבית לא אומר שאתם צריכים להזניח את פנים הבית שלכם.

פעילות מזיקים בבית עלולה להוות סיכון בריאותי חמור לך ולמשפחתך. בעלי חיים כמו ג'וקים, עכברים וחולדות יכולים לשאת מחלות ולעורר אלרגיות והתקפי אסטמה. מזיקים כמו טרמיטים עלולים לגרום נזק מבני חמור לביתכם. אם כבר יש לך פעילות מזיקים חזקה או שאתה חושד שעלולה להיות אחת – אתה חייב לעצמך ולמשפחתך לנקוט בצעדים המתאימים כדי להבטיח לך בית בטוח, ללא מחלות, ללא מזיקים, וכמובן להקפיד שהם יהיו צעדים של הדברה ירוקה.

 

גינה

נווטו במאמר לפי נושאים