דליפה מהגג? למה זה קורה ואיך תטפל בזה

דליפת מים מגג הבניין יכולה להיגרם מהרבה מסיבות אך המכנה המשותף לכל הסיבות היא איטום רעוע. יכול להיות שהדליפה נובעת מחוסר טיפול בזמן אמת ובשל כך הבעיה רק החמירה, יכול להיות שמדובר במבנה ישן שהשכנים לא דאגו לאטום את גג הבניין באופן שוטף אחת לכמה שנים ובכללי כל מבנה חדש או ישן חייב לעבור בדיקה מידי שנה כדי לשמר את המבנה בצורה נאותה.

 

חשוב לדעת

כאשר מדברים על איטום גגות בניינים או תיקון ואיטום קירות חיצוניים, חשוב לפנות רק לקבלן איטום מורשה שמכיר את כל שיטות העבודה ועובד עם כל שיטות העבודה ונותן אחריות על ביצוע העבודה. רגע לפני שסוגרים עם קבלן איטום, הוא חייב להגיע לבניין או לבית כדי להעריך את הנזק ולא רק כספית אלא בכלל לתת את הערכתו המקצועית, לא סוגרים קבלן איטום בשיחת טלפון! לעיתים יש קבלנים שדרך טלפון סוגרים את העבודה, מגיעים בתאריך שנקבע, ראוים את גג הבניין וטוענים שהם לא יכולים לבצע את העבודה, זה קורה וזה מקומם, לכן אין פשרות וחייבים לבוא לראות את הגג.

 

סיבות לדליפה ודרכי טיפול

לאחר חורף קשה שירדו גשמים רבים, אפשר לראות את הנזקים שהם השאירו על גבי הגגות. גם לאחר שיפוץ בניינים כמו תמ"א 38 לעיתים נוצרים סדקים בקירות החיצוניים של הבניין. על כן כל דליפה שיש מגג הבניין או בקירות החיצוניים חייבים לטפל משום שהנזקים יכולים אפילו לגרום לנפילת אריחים.

דרכי הטיפול הם שונים בהתאם לבעיה. זיפות גגות זוהי השיטה המוכרת והישנה ויחסית זולה. היא בהחלט יכולה לתת מענה לאיטום גגות ושקט לפחות לחמש שנים באם מבצעים אחת לשנה סיוד שמשמר את הזפת על הגג. איטום גגות על ידי יריעות ביטומניות, זוהי שיטה גם כן מאוד מוכרת ומאוד יעילה ומשיגה תוצאות נהדרות. יריעות ביטומניות הן יקרות ביחס לזיפות אך עם זאת חשוב לזכור שאין התעסקות במשך 10 שנים, גם לא עבודות תחזוקה. באם מדובר על איטום קירות חיצוניים האיטום מבוצע בשיטות אחרות אך חייב להיעשות על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום שייקחו אחריות על ביצוע עבודתם.

 

סיכום

חוסר איטום גגות של בניינים משותפים יכולים להשפיע על כל השכנים גם על השכנים שגרים בקומה ראשונה ושנייה ולכן חשוב מאוד לבצע איטום שעומד בכל התקנים וכמובן לבצע עבודות תחזוקה אם מזפתים את הגג. כמו כן ניתן לבחור בשיטת היריעות ביטומניות שנותנות מענה נהדר ושקט לתקופה של 10 שנים לפחות. בכללי, כל נזילה חשודה, לפני שהיא מגיעה עד לכדי דליפה צריך לטפל בזמן כדי שהיא לא תגרום לנזקים רבים יותר שיכולים להרוס את הרכוש בתוך הבית וחלילה עד לכדי נפילת אריחים.

שיפוץ מבנה

 

נווטו במאמר לפי נושאים