דברים שחובה לבדוק במבנה לפני שלוקחים מפתח

רכישה של דירה חדשה מסמלת התחלה של שלב חדש בחיים וזה תמיד דבר מרגש.

עם זאת, גם אם התרשמנו מגודל הדירה, הנוף שנשקף מהמרפסת או החלון ומוסדות החינוך המצוינים באזור המגורים, ישנן מספר בדיקות שחובה עלינו לבצע.

למרבה הצער קורה יותר מדי שאנשים רוכשים דירה שהם לא יודעים עליה הרבה, ובמהלך השנים הם מגלים שהתשתיות נמצאות במצב ירוד ומחייבות אותם להוציא עשרות אלפי שקלים על שיפוץ.

ביצוע בדיקת ליקויים במבנים היא הדרך להימנע מכך.

 

אז מה כוללת בדיקת ליקויים למבנה?

למעשה בדיקת ליקויים מתחלקת למספר סוגים של בדיקות כאשר כל בדיקה כזו מתמקדת במערכת אחרת בדירה. כל אלמנט בדירה נבחן לעומקו ומתקבלת תמונת מצב לגבי מצב הדירה, מה שמאפשר לכם להעריך את שוויה בצורה טובה יותר ולחזות כמה כסף תצטרכו להוציא בעתיד על תחזוקתה. אלו הם הדברים שצריך לבדוק:

  1. צנרת ורטיבות

אחת הבדיקות הראשונות והחשובות שיש לבצע היא בדיקת צנרת ורטיבות. אמנם לעיתים ניתן לזהות רטיבות גם בעין לא מזוינת ונוכל לעשות זאת בעצמנו, אך ישנם מקרים רבים בהם הרטיבות היא נסתרת ויש צורך בחוות דעת מקצועית של מהנדס בניין עם הציוד הטכנולוגי הרלוונטי.

 

  1. בדיקת קרינה

אחת הבדיקות שבשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבותן היא בדיקת קרינה ופליטת גז ראדון. גז ראדון הינו גז מסוכן הנפלט מן האדמה ומהווה סיכון בריאותי של ממש כאשר הוא נמצא בריכוז גבוה, ולכן בבניית בתים חדשים בדיקה זו היא חובה.

 

  1. בדיקת איטום

איטום ראוי לשמו מונע דליפה וכניסה של מים לתוך הבית גם בימים הגשומים ביותר. במקרים רבים האיטום ייראה נהדר כשנכנס לדירה, אך לאחר מספר שנים יתגלו ליקויים כשירדו גשמים שיצריכו אותנו למלא דליים של מים שחדרו לבית. לכן נדרשת בדיקת איטום כדי לשקף תמונת מצב.

 

  1. בדיקת חשמל

בעיות במערכת החשמל הן נדירות יחסית אך עם זאת מדובר בבעיות עם פוטנציאל סיכון גבוה העלולות לגרום להתחשמלות ואף לשריפות. מסיבה זו בדיקת חשמל היא חיונית ואין לוותר עליה. בדיקת חשמל נעשית על ידי מהנדס בניין וכוללת בדיקה שך לוחות החשמל, השקעים, עומס החשמל בדירה וכן המערכות לגילוי אש במטרה לוודא שמערכת החשמל תקינה לחלוטין ולא מהווה סיכון לדיירים.

 

כמה עולה בדיקת ליקויים?

אין מחיר קבוע לבדיקת ליקויים, והדבר תלוי במספר גורמים כגון סוג הבדיקה, סוג המבנה, מיקומו וגודלו. בנוסף, גורם שמשפיע על המחיר הוא בעל המקצוע שעורך את הבדיקה כאשר ככל שמדובר בבעל מקצוע מומחה יותר כך המחיר יעלה יותר. באופן כללי מחיר של בדיקת ליקויים יכול לעלות מאות שקלים ואף להגיע ל-1,500 שקלים – כאמור, תלוי בגורמים הנ"ל.

אחת החברות המומלצות שמבצעות בדיקת ליקויים במבנים היא הורוביץ מהנדסים. החברה מספקת שירותי ביקורת מבנים במספר תחומים, כולל בדיקת ליקויי בניה, מתן פתרונות הנדסיים, בדיקת נזילות ועוד.

 

נווטו במאמר לפי נושאים