4 דברים שחשוב לעבור עליהם לפני שיפוץ

אין כמעט משק בית או עסק שלא נכנס מתישהו לתהליך של שיפוץ.

התרחבות המשפחה, הצורך לרענן מבנים ישנים או סתם רצון בהתחדשות כללית – כל אלו ועוד סיבות רבות נוספות מביאות משפחות לצלצל אל הקבלן ולהתחיל לשבור קירות.

אולם, יחד עם כל התועלת ששיפוצים מביאים, אסור לשכוח שמדובר בתהליך מורכב עם לא מעט דגשים שחשוב לשים לב אליהם על מנת שהוא יעבור בשלום.

במאמר הבא ריכזנו 4 דברים שחשוב לעבור עליהם לפני שיפוץ, על מנת שיהא איכותי ומוצלח.

 

זה כתוב בספרים

לפני שמתקשרים על בעל מקצוע ומתחילים להפוך את הבית, רצוי מאוד לחתום על חוזה עבודה. באמצעות חוזה ניתן לעגן את כל הרצונות המשותפים ולחסום כל אפשרות של אי הבנה מצד בעל המקצוע. ניתן למשל להגדיר בחוזה את משך העבודה, היקף העבודה והאחריות הניתנת לה. אם מישהו מהצדדים יחרוג מהחוזה (לדוגמא, אם הקבלן יאחר עם סיום הפרויקט) אפשר להטיל קנסות שימנעו ממנו לעשות כן. כך תרוויחו ערובת ביטחון לתקופת שיפוץ מוגדרת עם יעדים ברורים.

בהקשר זה, אם אתם מחפשים לשפץ באזור ירושלים, כאן תוכלו למצוא מאגר איכותי של שיפוצניקים, קבלנים וחברות המתמחות בתחום.

 

צעד קטן לחוקר, צעד גדול לחשבון הבנק

רובנו הגדול לא מבין מהם המשמעויות של עלויות שיפוץ. איננו יודעים מהם עלויות העבודה או החומרים המקובלות ועל כן כל בעל מקצוע יכול במידה רבה "להמציא" סכומים כאלו או אחרים בכל הקשור לעלות הפרויקטים. לכן, שווה להיות מוכנים ולעשות מחקר קטן לפני שמזמינים איש מקצוע. במסגרת המחקר מומלץ להתייעץ עם מומחים אמינים, לברר עלויות שיפוץ דומות שהתרחשו אצל מכרים ולקבל מידע איכותי באמצעות מחירונים המפורסמים ברשת. ידע הוא כוח, על אחת כמה וכמה בתחום כה מעורפל כמו שיפוצים. באמצעות הבנה בסיסית בנושא תוכלו לזהות מעשי רמאות ולחסוך לעצמכם כמות מכובדת של שקלים.

 

הורידו את הקסדה

אנשים רבים נוטים להתערב לקבלנים ולעובדיהם במהלך השיפוצים, להסתובב בשטח הבנייה ולחלק עצות. סביר להניח שהידע המקצועי שלכם פחות מזה של אנשי השיפוצים ומעורבותכם אינה מאוד נדרשת (אלא אם כן אתם מעוניינים לתת הנחיות ברורות לגבי ענייני נראות סופיים). לכן, מוטב מראש לבוא עם גישה יותר פתוחה לתהליך השיפוצים: לתת לאנשי המקצוע להתרכז בעבודתם ולא לסייע או לחלוק עליהם בתחום המקצועי.

 

אספקה בלי הפסקה

אחד האלמנטים החשובים בתהליך שיפוצים מוצלח הוא אספקה הולמת של הציוד ושל החומרים הדרושים לו. במידה ואתם אחראיים על אספקת הכלים והחומרים השונים, חשוב לבצע זאת בהשקעה ובקפידה. מומלץ לבחור חומרים איכותיים, למצוא חנות אשר תדע לספק אותם לאורך זמן (כך שאם המלאי ייגמר באמצע השיפוץ לא תהיה בעיה להביא חומרים חדשים), ואף אולי למצוא מקום הנותן הנחה משמעותית בעבור קניות גדולות. רכש נכון של כלים וחומרים הוא מהלך חשוב שאסור לזלזל בו לפני ובזמן השיפוצים.

 

שבירת קיר

נווטו במאמר לפי נושאים