אילו דברים חייבים לעשות כאשר משפצים את חדר האמבטיה

זמן המקלחת הוא ללא ספק אחד מהזמנים האהובים על הרבה אנשים, זמן לבד מתחת למים מנקים את כל היום מעצמנו אפשר לשיר אפשר לרקוד אפשר סתם לבהות ולחשוב.

בכל אופן נוחות ונראות שלל חדר האמבטיה חשוב מאוד והרבה אנשים בוחרים לשפץ אותו, חשוב לדעת מספר דברים כשמתחילים בשיפוץ.

 

מה הם שלבי השיפוץ?

בשיפוץ חדר האמבטיה חשוב מאוד לבצע תכנון מקדים כמובן יחד עם הקבלן עמו אתם עובדים, התכנון המקדים חשוב לתקציב השיפוץ שאתם רוצים לעמוד בו ובנוסף הוא קריטי להצלחת שיפוצים אמבטיה עקב המורכבויות שיש בחדר האמבטיה בעיקר בתחום האינסטלציה.
אלו הם שלבי השיפוץ על פי הסדר לאחר שהריצוף וחיפוי הקירות פורקו –

  1. עבודות אינסטלציה וצנרת.
  2. התקנת האמבטיה או המקלחון לפי בחירתכם.
  3. איטום הרצפה והנחת הריצוף החדש או הישן.
  4. חיפוי הקירות בקרמיקה.
  5. התקנת כיור, ברזלים ואסלה.
  6. צביעת הקירות.

 

עבודות אינסטלציה

השלב החשוב ביותר בשיפוץ חדר האמבטיה שהריי כל החדר משותת על הצנרת – זרימת המים וניקוזם בכיור ובמקלחת, הורדת מים באסלה, זרימה תקנית לביוב ועוד…
עבודת צנרת טובה תוכל  להחזיק יותר מ – 20 שנה לכן מומלץ להשקיע בזה, תיקונים נקודתיים בצנרת הם אפשריים אך לא תמיד ממש נוחים ויסודיים מכיוון שיש חלקים בצנרת שידרשופירוק שלם של כל החדר כדאי להגיע אליהם. כשמשפצים את האמבטיה מומלץ להחליף את כל הצנרת גם אם אין בה בעיה כי היא יכולה כבר לצבור חלודה ואבנית, אם כבר מרימים את הריצוף כדאי להחליף למנוע בעיות בעתיד.

 

ריצוף וחיפוי הקירות

אריחי הקרמיקה החדשים שבחרתם יודבקו על הקיר, המרווח והאיטום בינהם יהיה הדבר הקריטי שעליכם לפקוח עין על העבודה. הרווח התקני בין אריחים הוא מינימום 3 מילימטר ואם הם לא יודבקו בצורה טובה איטום החדר עלול להפגע וכמובן גם האסתטיקה חשובה לכן הקיר עליו מדביקים את האריחים חייב להיות ישר עם עבודת טיח יסודית בכל הבקעים.

 

צביעת קירות חדר האמבטיה

לאחר שהדבקתם את האריחים הגיע זמן הצביעה, כמובן שאם בחרתם אריחים יפים שאתם רוצים לשמור על הצבע והדוגמא שלהם תוכלו לצבוע בצבע שקוף אך הצבע עצמו הוא מאוד חשוב למניעת עובש ופטריות. הצבע המומלץ הוא אקרינול שהוא מיועד במיוחד למנוע את אלו גם אם לא שמתם לב לבעיות כאלה הם תמיד יכולות לצוץ מכיוון שזהו חדר עם הרבה לחות ורטיבות.

 

לסיכום

השלבים הנוספים הם נתונים לטעמכם האישי, בחירת האמבטיה הברזים וכו' כמובן שלשלב זה תוכלו לקנות באחת מחנויות הבית או להזמין.
שיפוץ חדר האמבטיה מומלץ מאוד למי שיש את יכולת התקציב לא רק עיצובית אלא גם לבטיחות הצנרת נגד דליפות ופיצוצים, שיהיה בהצלחה!

 

חדר רחצה

נווטו במאמר לפי נושאים