אילו עבודות בבית מחייבות בעל מקצוע אמין?

ישנן עבודות שרצוי לא להתעסק איתן מטעמים בטיחותיים, מחוסר ידע ומקצועיות ועוד סיבות נוספות. המאמר יפרט אילו עבודות מחייבות בעל מקצוע ומה עדיין אפשר לפתור לבד.

 

מתי נזמין בעל מקצוע הביתה?

ישנן תקלות בבית שרק איש מקצוע יכול לתקן. בהרבה מן המקרים צריך הסמכה ורישיון. למשל, התעסקות עם חשמל מחייבת ידע שניתן על פי דרגת הסמכה ופיקוח. בנוסף, בין אם מדובר על טכנאי חשמל במרכז ובין אם על טכנאי מזגנים מומלץ בקריות אלו אנשי מקצוע שחייבים להיות אמינים ולהעניק אחריות על השירות שלהם.

כך גם כשמדובר באינסטלטור. נכון שישנם מקרים בהם ניתן לפתוח סתימה בשירותים לבד או להחליף ברז, אך למשל איתור נזילות או התקנה של דוד שמש הם שירותים שלא נוכל לבצע לבד.

טכנאי מזגנים

בעל מקצוע רק עם המלצות

לא משנה מהו התחום, צריך שלבעל מקצוע יהיו המלצות באזור או בעיר בה הוא עובד. למשל, ניתן למצוא טכנאי מזגנים מומלץ בחיפה על ידי חיפוש בעיתונות המקומית או בפליירים שלעיתים מקבלים בתיבת הדואר. יחד עם זאת, היום הכל מופיע באינטרנט.

ישנם אתרים של בעלי המקצוע עצמם בהם ישנן המלצות או אתרים המדורגים על ידי הגולשים במספר כוכבים ומעניקים המלצות מילוליות על איש המקצוע. במקביל, בדומה להמלצות מפה לאוזן ניתן לקבל המלצות גם ברשתות החברתיות. כלומר, לא קשה לאתר בעל מקצוע איכותי כשצריך.

 

אין לנו ציוד מתאים

נניח וישנן עבודות שאנו מסוגלים לטפל בהן כיוון שיש לנו ידי זהב וידע בנושא, אך מה עם ציוד וכלי עבודה? למשל, תיקוני נגרות או בניית קיר גבס מחייבים ציוד וחומרי עבודה. הכסף שנוציא על ציוד וחומרים בשביל עבודה חד פעמית יהיה גדול יותר מתשלום לבעל המקצוע ולכן גם לתיקונים שלא מחייבים הסמכה, עדיף להתקשר לנגר או לקבלן השיפוץ עצמו. למרות זאת, כשמדובר על עבודות קטנות כמו החלפת מנורה, חיזוק ברגים, החלפת ברז או תיקון פנצ'ר ברכב תמיד מחזיקים כלי עבודה שמאפשרים לתקן לבד.

 

כמה עולה ביקור של בעל מקצוע?

ביקור של בעל מקצוע עולה בין 200-250 ₪ אלא אם מדובר על מקרה חירום בשעות ובימים לא קונבנציונליים. ברוב הפעמים מחיר התיקון יכלול את הביקור, אך ישנם גם מקרים בהם המחיר מורכב מדמי ביקור, עלות החלקים שמחליפים והעבודה. למשל, ישנם אינסטלטורים שמגיעים לתקן את הניאגרה וגובים תשלום על הביקור, החלפת הסיפון והעבודה.

לעומתם ישנם טכנאי מזגנים שממלאים גז או מחליפים משאבה ולא כוללים את דמי הביקור. לפיכך, מומלץ לוודא עם איש המקצוע מהו המחיר והאם דמי הביקור מקוזזים במידה ומתגלה תקלה. לסיכום, השוואת מחירים בין אנשי המקצוע באותו התחום חייבת להיות אחד מהפרמטרים לבחירת איש מקצוע. מלבד זאת, אמינות ואחריות הן מילות המפתח לאיש מקצוע איכותי.

טכנאי מזגנים

נווטו במאמר לפי נושאים