באיזה מקרים כדאי להזמין ביקורת מבנים?

הבית שלנו נראה בעינינו כנצחי ובלתי ניתן לשחיקה.

האדם רואה במבנים שלו כעמודים איתנים שלא יישרו לעולם, כשלמעשה הם נשחקים במהלך השנים ואף עלולים להיהרס.

המקרה של הבניין שקרס לפני כמה חודשים הפתיע את כולנו, אך למעשה זה אך טבעי שבניין יקרוס לאחר שנים רבות.

אז אם שאלתם את עמכם מהי ביקורת מבנים – התשובה היא בקרה כללית של המצב של הבית או הבניין.

חשוב שכל מבנה יעבור בקרה כזו אחת לכמה זמן, על מנת למנוע נזקים וסכנות שונות.

 

מה כוללת בקרת נזקים?

כפי שנאמר לעיל, הבקרה כוללת את כל הרבדים של המבנה

  1. מערכת המים – הברזים, הצינורות וכל האביזרים הקשורים בהובלת מים, ייבדקו בצורה קפדנית על ידי חברת בדק הבית. החברה תוודא כי אין נזילות או פגמים אחרים. בעיות במים של הבית שלכם עלולות להוות בעיה רצינית, לכן חשוב לבדוק את זה. לפרטים – חברת בדק בית.
  2. ריצוף – החברה תבדוק את הריצוף הכולל בבית ותוודא כי הוא תקין. ריצוף לא תקין עלול להעיד על בעיות אחרות ולהוות מטרד בפני עצמו.
  3. חשמל – בדק הבית יכלול בתוכו סקירה של המערכת החשמלית בביתכם. החברה תוודא כי אין סכנה בהיבט זה, כי החשמל עובד בצורה נכונה וכי אין חשש לתקלות שונות.
  4. פרטים כלליים – החברה תבדוק את מצב הצבע, את הרהיטים הישנים בבית ושאר האביזרים הנמצאים בו. אחריותה היא להכניס אתכם לבית בטוח וטוב.
  5. טייח ואיטום – החברה תוודא כי הקירות החיצוניים והפנימיים בנויים היטב ויציבים.

 

דירה יד שנייה

הדירה שחשוב ביותר להזמין עבורה בדק בית היא דירה יד שנייה. מדובר בדירה שאתם לא הדיירים הראשונים שלה, גם אם אתם השניים חשוב לבדוק. רבים מאתנו גרים בדירות ישנות יחסית, ואין עם כך בעיה, אך חשוב לוודא כי מצבן תקין לפני המעבר אליהן. כמו כן, חשוב להזמין חברה מקצועית ואמינה, אז היכנסו לקישור לעיל כדי ליהנות משירות אדיב ואמין.

 

דירה מקבלן

גם אם הדירה שלכן היא חדשה לגמרי, חשוב שתזמינו חברה שתבדוק את מצבה. כפי שידוע לכולנו, קבלנים רבים לא עושים את עבודתם נאמנה כלל. הם מחפפים במקומות שהלקוח לא שם לב, זאת על מנת לחסוך כסף ולהגדיל את הרווח. דירות מקבלן אינן טובות בוודאות, אם עוד לא הזמנתם חברה שתבצע בהן בדק בית.

 

בניין

כשמדובר בבניין יש חשיבות עליונה לבדיקה של המבנה. אתם שואלים למה? כי נזק אצל השכנים יכול להשפיע עליכם – למשל, נזילה אצל השכנים יכולה להוביל לעובש אצלכם, ועובש הוא מסוכן מאוד כידוע.

 

לסיכום

חשוב שתבחרו חברה של ביקור מבנים שיודעת לבצע את העבודה היטב, בנעימות וביעילות. בדיקת הבית היא שלב חשוב ברכישת נכס או בניין למגורים אז אל תתפשרו על כך.

 

איש תחזוקה

נווטו במאמר לפי נושאים