עיצוב תעשייתי – כך תשלבו את סגנון העיצוב הפופולרי בבית

משפצים? מעצבים? אתם לא לבד. הישראלים אוהבים מאוד לשפץ את הבית, לרענן ולשנות. תקופת הקורונה והשהות הארוכה בבית הגבירו את התשוקה הזו, והעלו את המודעות לסגנונות עיצוביים שונים. כשמדובר על עיצוב הבית, קיימות אינסוף אפשרויות. סגנונות העיצוב הפופולריים כיום הם עיצוב בסגנון כפרי, עיצוב סקנדינבי, עיצוב קלאסי, עיצוב תעשייתי ועוד.

עיצוב תעשייתי הוא סגנון בועט וייחודי, שמתאים לאנשים שאוהבים עיצוב שונה וקצת אחר. עיצוב תעשייתי מאופיין בשימוש בחומרים מחוספסים, בשילובי צבעים נקיים ובקווים חלקים וישרים. העיצוב פופולרי בבתים ודירות בסגנון לופט, עם תקרות גבוהות והרבה מרחב. עם זאת, את עקרונות העיצוב התעשייתי אפשר להחיל גם בבתים ודירות קטנות יותר.

איך כדאי לשלב עיצוב תעשייתי בבית? שילוב של עיצוב תעשייתי יכול לבוא לידי ביטוי הן בחללים הציבוריים והן בחללים הפרטיים בבית. כשמדובר על חללים פרטיים, נשלב ספריות מתכת בחדרי השינה, לדוגמא, או צנרת חשופה חלקית בשירותים ובאמבטיה. בחללים הציבוריים קיימות אפשרויות רבות ומגוונות.

אחת הבחירות האופנתיות והפופולריות ביותר כיום הוא קיר כוח – קיר בולט ודומיננטי, שמספר את הסיפור של עיצוב החלל כולו. לחובבי המראה התעשייתי, נמליץ על קיר בטון חשוף בסלון. קיר כזה יכול להיות הקיר המרכזי או אחד הקירות הצדדיים, לפי בחירתכם. קיר בטון מהווה אמירה עיצובית נועזת ומקורית, ומי שייכנס אליכם הביתה לא יוכל לפספס את הבחירה הייחודית שעשיתם. קירות בטון חשוף בבית, מלבד האמירה האסתטית שטמונה בהם, מהווים גם בידוד מצוין הן מפני מזג אוויר והן מפני רעשים חיצוניים. אם אתם חוששים מקיר בטון שלם אך רוצים לשלב את המראה האופנתי בבית, ניתן לעשות זאת דרך צביעה של קיר, או בחירת אקססוריז בגווני בטון.

אם בחרתם בקיר בטון חשוף, יש עוד כמה בחירות שתידרשו לעשות – האם תרצו קיר חלק או מחוספס, קיר בצבע בטון כהה או בהיר, וכמובן האם להשאיר את הקיר חלק או לתלות עליו תמונות, להצמיד טלוויזיה ועוד.

ועכשיו, כשהבית מעוצב במראה התעשייתי, הגענו לשלב האחרון – שלב הלבשת הבית. ההלבשה היא שלב העיצוב הסופי שמעניק את הטאצ' הנדרש למראה מושלם של הבית. הוספת וילונות היא קריטית לשמירה על הפרטיות ותיתן לבית החדש שלכם מראה הרמוני ויוקרתי, יחד עם תחושה ביתית אינטימית ונעימה. כדי לעדן ולרכך את הקיר הדומיננטי בסלון וכדי להימנע ממראה מנוכר בתוך הבית, נמליץ על וילונות לבנים ואווריריים. זו בחירה קלאסית ובטוחה, שתשתלב בכל סגנון עיצוב שתבחרו. וילונות לבנים יכולים להשתלב בצורה נפלאה עם הסגנון התעשייתי, ולתת לו ניגודיות מעניינת שתופסת את העין. בנוסף, וילונות אלה קיימים במגוון רחב של דגמים וניתן להזמינם גם בהתאמה אישית. וילונות לבנים מהווים קונטרה לקיר הבטון, הן מבחינת גוון והן מבחינת מראה.

עיצוב תעשייתי

נווטו במאמר לפי נושאים