אלו הדברים שחייבים לנקות לאחר שקיבלתם בית מקבלן

מעבר לבית חדש שנבנה הוא אבן דרך מרגשת. עם זאת, לפני שמתמקמים והופכים אותו לביתכם, ישנן משימות ניקיון מסוימות שיש לבצע. אמנם אתה עשוי להניח שבית חדש שנבנה יהיה ללא רבב, המציאות היא שאבק בנייה, פסולת ושאריות אחרות עלולים להצטבר במהלך תהליך הבנייה. ניקיון דירות חדשות הוא צעד חיוני להבטחת סביבת מגורים נקייה ובריאה. 

במאמר זה נבדוק את האזורים והפריטים הספציפיים שיש לנקות לאחר קבלת בית מקבלן. אז בואו נצלול לנושא ניקיון בית חדש!

 

ניקוי ושאיבת אבק

אחת המשימות הראשונות בניקיון בית חדש היא ניקוי אבק ושאיבת אבק. אבק בנייה יכול לשקוע על משטחים שונים, כולל רצפות, משטחים ורהיטים. התחל בניקוי כל המשטחים עם מטלית מיקרופייבר או אבק, תוך שימת לב מיוחדת לאזורים כגון לוחות בסיס, גופי תאורה ומאווררי תקרה. המשך עם מפגש שאיבת אבק יסודי כדי להסיר את כל האבק והפסולת שנותרו מהרצפות, השטיחים והריפודים.

ניקוי ושאיבת אבק

ניקוי חלונות וזכוכית

בבתים חדשים שנבנו לעתים קרובות חלונות מכוסים באבק, טביעות אצבעות ושאריות דבק מסרטי הגנה. כדי להבטיח נוף ברור ומקסימום אור טבעי, נקו את החלונות ומשטחי הזכוכית ברחבי הבית. התחל על ידי הסרת סרטי הגנה או מדבקות באמצעות חומר ניקוי עדין או מסיר דבק. השתמש בחומר לניקוי זכוכית או בתערובת של חומץ ומים כדי לנקות את החלונות, המראות ודלתות הזכוכית, ומותיר אותם נטולי פסים ונוצצים.

 

ניגוב משטחים

בבתים חדשים שנבנו עשויים להיות שאריות או כתמים על משטחים שונים, כולל משטחים, ארונות ומכשירי חשמל. השתמש בחומר ניקוי עדין או בתערובת של מים וסבון כלים כדי לנגב את המשטחים הללו, ולהסיר כל לכלוך, לכלוך או שאריות בנייה. שימו לב היטב לאזורים כמו משטחי המטבח, כיור האמבטיה וכל יחידות המדפים המובנות. נגב גם את מתגי האור, ידיות הדלת ומשטחים אחרים בהם נוגעים לעתים קרובות.

 

ניקוי המטבח

המטבח הוא אחד התחומים החשובים ביותר לניקוי יסודי בבית חדש. התחל בניקוי הפנים והחוץ של כל ארונות המטבח והמגירות, הסרת אבק, פסולת או שאריות דבק. שפשפו את הכיור והברז כדי להסיר לכלוך בנייה או שאריות. נקו את הכיריים, התנור והמיקרוגל באמצעות מוצרי ניקוי מתאימים. לבסוף, נגב את רצפת המטבח, וודא שהיא נקייה מכל לכלוך או שאריות שנותרו מאחור במהלך הבנייה.

תמיד מומלץ להתייעץ או להיעזר בחברה מקצועית לניקיון דירות כפי שתוכלו למצוא כאן https://www.myclean.co.il.

 

חיטוי אביזרי אמבטיה

ניקוי וחיטוי חדר האמבטיה חיוניים לסביבת מגורים רעננה והיגיינית. התחל בקרצוף האסלה, האמבטיה והמקלחת כדי להסיר שאריות בנייה או כתמים. שימו לב לקווי הדיס ולפינות, שבהם יכול להצטבר לכלוך או לכלוך. נגב את כיור האמבטיה ואת כיור האמבטיה, וודא שהם נקיים מכל אבק או שאריות. לבסוף, לנגב את רצפת חדר האמבטיה, באמצעות חומר ניקוי מתאים כדי להסיר לכלוך או פסולת שנותרו.

חיטוי אביזרי אמבטיה

כביסה או ניקוי וילונות או תריסים חדשים

וילונות או תריסים שהותקנו לאחרונה עלולים לצבור אבק ופסולת במהלך תהליך הבנייה. הסר אותם וכבס אותם לפי הוראות היצרן. אם לא ניתן לכבס את הווילונות או התריסים, השתמש בשואב אבק עם מברשת מצורף כדי להסיר אבק. נגב את התריסים עם מטלית לחה כדי להבטיח שהם נקיים לפני התקנתם מחדש בבית.

 

ניקוי מערכת אוורור

במהלך תהליך הבנייה, אבק ופסולת יכולים להצטבר בתוך מערכת האוורור. חיוני לנקות את פתחי האוורור ותעלות האוויר כדי לשמור על איכות אוויר פנימית בריאה. שכור שירות ניקוי תעלות מקצועי כדי להסיר אבק, אלרגנים או מזהמים שאולי הצטברו. שלב זה חשוב במיוחד עבור אנשים עם בעיות נשימה או אלרגיות.

 

שינוי מסננים

כחלק מתהליך ניקיון דירות חדשות, אל תשכחו להחליף את המסננים במערכת ה-HVAC. אבק בנייה ופסולת יכולים לסתום במהירות מסננים, להשפיע על יעילות המערכת ועלולה להשפיע על איכות האוויר הפנימית. החלף מסננים בחדשים כדי להבטיח זרימת אוויר אופטימלית ואוויר נקי וצח בכל הבית.

 

סיכום

ניקיון בית חדש לאחר קבלתו מקבלן הוא צעד הכרחי להבטחת סביבת מגורים נקייה ובריאה. אבק בנייה, פסולת ושאריות עלולים להצטבר במהלך תהליך הבנייה, מה שמצריך ניקוי יסודי לפני ההתמקמות. ניקוי אבק, שאיבת אבק, ניקוי חלונות וזכוכית, ניגוב משטחים וחיטוי אביזרי אמבטיה הם משימות חיוניות. בנוסף, כביסה או ניקוי וילונות או תריסים, ניקוי מערכת האוורור והחלפת מסננים הם צעדים חשובים לשמירה על בית נקי ונוח.

על ידי הקדשת זמן ומאמץ לניקיון דירות חדשות, תוכלו ליצור מרחב מגורים מסביר פנים ובתולי שתוכלו לקרוא לו באמת.

אלו הדברים שחייבים לנקות לאחר שקיבלתם בית מקבלן

נווטו במאמר לפי נושאים