איפה לרכוש ארון בטיחות אש ואיזה ציוד צריך בו

בהרבה פעמים אנו שומעים על אנשים שהצילו את המצב ע"י לקיחת האירוע לידיים, או סתם כי היה להם את הציוד המתאים.

בכל מה שקשור לשרפות ולבטיחות באש – הציוד הוא חיוני וקשה למצוא לו תחליף, ובמקרה אמת הוא יעזור ביותר וישנה את המצב לגמרי.

ולכן כדאי להתכונן לכל מצב ולהחזיק מראש אפילו בציוד בסיסי הניתן לרכישה בחנויות ולא לחכות עד שיקרה חלילה אסון.

 

ארון בטיחות אש

בדיוק למקרים כאלה, המציאו את הארון בטיחות אש – אותו ארון אדום המכיל ציוד כיבוי אש שכל אזרח יזהה בעת אירוע חירום. ההמלצה לכל אזרח להחזיק כזה, להיות מודע גם בבית, וגם במקום העבודה, למיקום של הארונות האלה – היא חשובה וכבר הוכיחה את עצמה והצילה חיים של אנשים רבים. כמובן שאיכות הציוד שבו לא פחות חשובה, וכשיגיע מקרה אמת תרצו לדעת מראש שכל הציוד תקין, עבר בדיקה מקיפה כל כמה זמן לבדיקת תקינותו, הוחלף בעת הצורך לאחר הרבה זמן שלא השתמשו בו, ושהוא בסך הכל יעבוד במקרה חירום ולא יתקלקל.

 

איפה לרכוש ארון בטיחות אש

כמובן שציוד כזה חייבים לרכוש ממקום ידוע, שמאושר ע"י כיבוי האש, ושתאריך היצור שלו תקף ורלוונטי. הרבה חברות שמספקות ארון כיבוי אש כזה גם עושות בדיקה שלו פעם בכמה חודשים לבדיקת התקינות והמוכנות שלו. הרבה חברות גם מספקות הדרכה ושימוש נכון לבעלי עסקים או לקוחות פרטיים שמזמינים אותו, או שאפשר גם להיכנס לאינטרנט לצפות בהדרכות של כיבוי האש.

 

איזה ציוד צריך בו

כדי לבחור את הציוד המתאים לארון כזה, חשוב להסתכל על התמונה המלאה שבוחנת את מיקומו של הארון, הצורך שלו הוא נועד, והשפעות אחרות. לדוגמא ארון בטיחות שנמצא ליד כביש ידרוש ציוד בטיחות הקשור לתאונות, מטפים קטנים לכיבוי אש ברכב, פטישים לשבירת חלונות ועוד. בשונה נניח מארון בטיחות אש שנמצא באזור קרוב ליער שיכיל צינורות ארוכים, זרנוקים, מחבטי כיבוי ומטפים. מומלץ להתייעץ עם כיבוי האש באזורכם והם יתנו את ההמלצה הטובה ביותר. באופן כללי בארון כזה יש לשים מטף אחד לפחות, צינור שחור שמתלבש על גלגל לצורך משיכה מהירה, כמה צינורות כיבוי לבנים – המכונים "זרנוקים", לצורך פריסה מהירה, ומזנק, אותו ברז שמתחבר לקצה הצינור הנותן שליטה בעוצמת המים היוצאים החוצה. ניתן לשים גם תיק עזרה ראשונה המכיל תחבושות, חוסם עורקים, ציוד הנשמה והחייאה, תרופות בסיסיות והוראות כלליות למקרה שריפה או חירום.

 

סיכום

ניתן לומר שהחשיבות של ארון בטיחות באש המכיל ציוד תקין המוכן לכל תרחיש, היא חשובה לעין ערוך, יכולה להציל חיים, למנוע אסונות גדולים, ולספק ביטחון ותחושת רוגע למחזיקים אותה. הידיעה שבכל אירוע נתון אתם יודעים היכן הציוד כדי להשתמש בו במהרה – מספקת ומפגינה אחריות רבה בתור אזרחים.

 

מטף

נווטו במאמר לפי נושאים