אילו בעלי מקצוע צריכים להשכיר במת הרמה

עבודה בגובה היא עניין בפני עצמו ולכדי לבצע אותה בצורה בטיחותית יש מספר דרכים כשאחד המכשירים השימושיים ביותר לעבודה זו הוא במת הרמה, במת ההרמה מאפשרת עבודה בטיחותית ויעילה ובנוסף נגישות מרבית לנקודות גבוהות.

 

מהן במות הרמה

במות הרמה הן מכשיר המשמש להגבהה של אנשים או חפצים, ניתן לראות שימוש בהם במחסנים, האנגרים ותעשיות גדולות, בנוסף בשימוש בבתי חולים כאשר יש לשנע אנשים שאינם יכולים להתנייד בעצמם. הבמה היא מעין מנוף שעובדת עם זרוע טלסקופית ודינמית. היום קיים שוק של במות הרמה להשכרה עבור בעלי מקצוע שצריכים את השירות הזה לזמן מוגדר מראש עבור עבודה מסוימת.

 

סוגי במות הרמה

ישנם סוגים שונים של במות להרמה וכמובן גם ניתן להשכיר אותם לצרכים שלכם:

במת עבודה

משטח עבודה מוגבה המשמש כסוג של פיגומים בטיחותיים ודינמיים עבור הפועלים שצריכים לבצע עבודות בגובה, את ה"פיגום" ניתן להזיז ממקום למקום וכמובן לשחק עם הגובה שלו בצורה נוחה ויעילה.

 

במת הרמה מספריים

במה שהפכה פופולרית בשנים האחרונות כאשר היא פועלת על ידי שימוש בשני סטים של מספריים – קורות פלדה המחוברות על ידי מוטות ובכך מספקות גישה לגובה רב יותר ללא צורך במדרגות.

 

במת הרמה חשמלי

משטח ההרמה החשמלי הוא מתקן שיושב על הרצפה ופועל על ידי מנוע וסוללה, האדם שנמצא עליו יכול לשלוט בגובה באמצעות כפתור או דוושה. הבמה החשמלית משמשת בצורה טובה להעברת חפצים כבדים ממקום למקום, מפעלים, מחסנים ובתים.

 

מלגזון חשמלי

מלבד במות הרמה ישנם מכשירים נוספים שיכולים לעזור בעבודה בגובה, המלגזון החשמלי מכונה – אדם הולך כאשר ניתן להפעיל אותו על ידי עובד אחד בלבד באופן חשמלי, המלגזון מאפשר עבודה יעילה ומהירה בעיקר במחסנים לצורך הרמת ציוד והורדת ציוד שמאוחסן בגובה. עם מלגזון חשמלי תם עידן הסולמות שהם מסוכנים בהחלט.

 

מי רשאי להפעיל מכונת הרמה

החוק בישראל קובע כי במת הרמה הינה מכונה ניידת לכל דבר ולכן היא נחשבת ברכב מנועי שאינו מיועד לגרירה רשאי לביצוע עבודות. על מנת להיות רשאי להפעיל במת הרמה ניידת יש להחזיק ברשיון נהיגה מסוג B ואישור הדרכה לעבודה בגובה.

 

עבודה בגובה

שימו לב שעבודה בגובה היא אחת העבודות הרגישות ולא סתם ישנן הדרכות רבות, הרשאות ורשיונות לצורך כך, אם אתם עובדים בגובה או בסביבה בה עובדים בגובה וודאו כי כל מי שעוסק בכך אכן רשאי לעשות זאת, מחזיק ברישיון הרלוונטי ועבר את ההסמכות וריענונם שעליו לעשות על פי הצורך.

 

לסיכום,

אם אתם צריכים עבודה עם במת הרמה או כל פתרון אחר של עבודה בגובה מכל סוג תוכלו להיעזר בשירותי השכרה של מכשירים אלו במקום לרכוש אותם בעלות גבוהה כשאין בהם שימוש יומיומי.

במת הרמה

 

נווטו במאמר לפי נושאים