אילו בעלי מקצוע צריך על מנת להתחיל בבניין התחדשות עירונית

לא פעם אנחנו שומעים אנשים שנתקלים בשלטי פינוי בינוי ותמ"א שעומדים בכניסה למבנים ברחבי הערים ושואלים את הסובבים אותם: מה זה בעצם אומר? ומי אלו בעלי המקצוע שעוסקים בתחום? אם גם אתם מצאתם את עצמכם תוהים לגבי עניינים אלו, אתם צריכים לקרוא את השורות הבאות ולגלות את כל התשובות שהיו לכם בנושא.

 

איך ריכזנו עבורכם את המידע בנושא?

כדי שנוכל להציג בפניכם את כל המידע הנוגע לבעלי המקצוע שעוסקים בתחום ההתחדשות העירונית, היינו צריכים לעצור ליד שלט שניצב ליד המשרד שלנו. מדובר בשלט מוכר שכל אחד מאתנו נתקל בו. הוא קיים בכל עיר, ליד בניין שעובר "שיפוצים" נרחבים. בשלט זה יש רשימה ארוכה של בעלי מקצוע שלוקחים חלק בהליך. פשוט יצרנו קשר עם כמה מהם וקיבלנו את כל הפרטים הדרושים לנו בנושא.

 

רגע, מה זה בכלל התחדשות עירונית?

יכול להיות ששמעתם לא פעם את המושג התחדשות עירונית ואתם חושבים שאתם יודעים במה מדובר. כדי שתוכלו לקרוא את המדריך הנוכחי באופן הברור ביותר, כדאי שניישר קו בכל הנוגע להגדרה של מושג זה. מדובר בפרויקטים שמטרתם לחדש מרקמי מגורים ותיקים ברחבי הערים השונות.

המטרה העיקרית של הפרויקטים הללו היא להביא לשיפור, שדרוג וחיזוק של בנייני מגורים ישנים. ראוי לציין כי הדבר לא בא לידי ביטוי אך ורק בבניני מגורים, אלא גם בבניני משרדים ומבנים אחרים, הן ביוזמה פרטית והן בממשלתית. את הפרויקטים הללו מבצעות חברות יזמות נדל"ן שבקיאות בתחום.

 

אז מיהם בעלי המקצוע שדרושים כדי להתחיל בהליך התחדשות עירונית?

כדי שניתן יהיה לקיים הליך של התחדשות עירונית, יש צורך בבעלי מקצוע מנוסים רבים. מדובר בין היתר בבעלי המקצוע הבאים:

  • עורכי דין לדיני מקרקעין
  • אדריכלים
  • הנדסאי בניין
  • יזמים ועוד

אם תרצו בכל זאת לראות את הרשימה המלאה, אתם יכולים להתבונן להבא בשלט שנמצא בקרבת מקום המגורים שלכם או מקום העבודה שלכם.

 

גרים בבניין ישן? כדאי שתחשבו להתחיל בהליך התחדשות עירונית

אם אתם גרים בבניין ישן, כדאי שתחשבו להציע לשכנים שלכם לבדוק את האפשרות של הליך התחדשות עירונית (תמ"א 38 או פינוי בינוי). שכן, הליך זה צפוי לשפר את איכות החיים שלכם באופן משמעותי.

בסיום ההליך אתם תוכלו לחזור לדירה חדשה, בניין חדש, חזק ומתקדם בהרבה יותר מזה שהיה לכם קודם. חשוב שתדעו שאתם צריכים לקבל הסכמה של כל דיירי הבניין כדי שתוכלו להתחיל בהליך של התחדשות עירונית על המבנה שבו אתם גרים.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את בעלי המקצוע שצריכים להיות כדי שניתן יהיה להתחיל בהליך של התחדשות עירונית על בניין. כעת, כשידועים לכם הפרטים הללו, אתם יכולים לפנות לאנשי המקצוע שצוינו לעיל ולהתחיל בהליך.

בניין ישן

נווטו במאמר לפי נושאים