אילו אביזרים צריך טכנאי מזגנים ביום יום שלו

טכנאי המזגנים עובד קשה מאוד, בעיקר בישראל וכמובן בחודשי הקיץ.

מדובר בעבודה תובענית הכוללת ביקורים רבים ותכופים, עבודה פיזית ולעיתים גם עבודה בגובה.

על הטכנאי להיות בעל ידע רב וניסיון, ומלבד זאת נדרש לו ציוד מורכב.

ע הציוד הזה נרחיב כאן.

 

ציוד הטכנאי – בהתאם לעבודה

אז קרה הנורא מכל והתקלקל המזגן. בין אם מדובר בבעיה בתריסי המזגן, או במקרים מסוימים סלוט למזגן, ובין אם מדובר בתקלת קירור מורכבת יותר הגורמת לדליפת מים, חשוב להבהיר לטכנאי את מהות הבעיה על ידי תיאורה, כך יוכל להתאים את הציוד שעליו להביא כדי לפתור את התקלה. באם מדובר בתקלה של רכיב ספציפי, ישנן מגוון חנויות המוכרות אביזרים למיזוג אוויר, אולם בכל מקרה מומלץ ליצור קשר עם טכנאי להרכבה נכונה ומקצועית.

 

אמצעי מדידה

בתחילת ביקורו של טכנאי המזגנים, סביר שירצה להבין את חומרת התקלה על ידי מדידת המזגן בפרמטרים שונים. מד הטמפרטורה, כשמו כן הוא, ימדוד את הטמפרטורה כאשר הוא בא לבחון את יכולות המזגן, באם מדובר בתקלה בה המזגן לא מחמם או מקרר כפי שמראה השלט או הצג שלו. אמצעי מדידה נוספים כמו מד לחץ אוויר, מד זרימת אוויר, ומכשיר לזיהוי דליפות- ישפוך אור על אופי התקלה וחומרתה.

 

מכשירים לתפעול הצנרת

לא משנה אם מדובר במזגן שהוא "סוס עבודה" של שלושים שנה ובין אם מדובר במזגן חדשני בן פחות משנתיים, כל מזגן נשען על מערכת צנרת תקנית. הצנרת מובילה את האוויר מהמנוע הישר אל המדחס, מזיזה גזי קירור ובכלל, משנעת את כל שצריך כדי להוביל החוצה את הלחות שנשאבת מהחדרים. לעיתים לא מדובר בבעיה חשמלית של המזגן אלא בתפקוד לקוי של הצנרת, ובמקרים כאלה ישתמש הטכנאי בכלים שיכופפו את הצנרת, יחברו בין הצינורות השונים ובמקרים מסוימים לחיתוך הצנרת כדי להתאימה לממדים הנדרשים למערכת הקירור של המזגן התקול.

 

אמצעי קידוח והברגה

בכל מה שקשור לתליית מזגן חדש או תיקון מזגן תלוי, חיבור רכיבים דוגמת מדחס או עבודה עם קיר חיצוני, יש צורך במקדחה. במקרים בהם יש צורך לחבר ברגים או לחזקם במערכת הקירור, יעשה זאת הטכנאי באמצעות מברגה חשמלית, ובמידת הצורך בשילוב מברגה ידנית. כלי נוסף וחשוב גם הוא המשאבה. ביכולתן של המשאבות להחזיר את הוואקום הדרוש למזגן, או לרוקן שאריות של גזים ישנים בטרם ימולא גז חדש.

עבודתו של טכנאי המזגנים היא אינטנסיבית ומורכבת. יש להכיר את עולם מערכות המיזוג על שלל תחומיה, להכיר את ספקטרום התקלות ולהגיע עם הציוד המתאים כדי לפתור את התקלה. במדינה חמה כמו שלנו, ובמיוחד בעלייה בהיקף העבודה מהבית בתקופת הקורונה, תקלת מזגן עשויה להשבית לחלוטין את הבית ולהפוך את השהייה בו לבלתי נסבלת, בחורף או בקיץ. לכן חשיבותה של עבודה מקצועית של טכנאי מנוסה, היא לאין שעור.

יש תחזוקה

 

 

נווטו במאמר לפי נושאים