איך עובד מרסס גב חשמלי ומה צריך לעשות כדי לתפעל אותו

מרסס גב חשמלי הוא מכשיר נוח לתפעול ומתאים לעבודות דישון והדברה, גם ביתיים וגם מקצועיים בהם הצורך הוא נרחב אף יותר מאשר בשימוש הביתי. הנה מספר דברים על הדרך בה עובד מרסס הגב החשמלי וכיצד יש לתפעל אותו.

 

איך עובד מרסס גב חשמלי

מרסס גב חשמלי כולל מיכל הנישא על הגב בו מכניסים את חומר ההדברה או הדישון בתוספת מים, למשל, מרסס חשמלי 16 ליטר. החומר במיכל יישאב בעזרת משאבה העובדת על לחץ אוויר, יעבור דרך השסתום אל הצינור ומהצינור ירוסס על האזור המבוקש אליו תכוונו את רובה הריסוס.

 

שלושה חוקי בסיס בשימוש במרסס גב חשמלי:

  • קצב הליכה אחיד – כדי לוודא שאתם מפזרים את החומר על כל השטח ובאופן אחיד הקפידו על קצב הליכה אחיד ולא מהיר מדי.
  • לחץ ריסוס אחיד – יש להקפיד על לחץ ריסוס אחיד. לחץ נמוך מדי ייצור טיפות גדולות יותר וכתוצאה מכך שימוש יתר בחומר. (במכשיר החשמלי ניתן לקבוע את הלחץ ולעקוב אחריו במדד של הלחץ במכשיר).
  • מרחק בין הצינור למטרה – יש להקפיד על המרחק בין הצינור למטרה בעת הריסוס. לא קרוב מדי דבר שיגרום לנקודות ריכוזיות של חומר שלא יפוזר כמו שצריך, ולא רחוק מדי שיפספס את המטרה ויתפזר יתר על המידה.

 

כיול המכשיר

כיילו את המכשיר כדי לקבל את הלחץ הנכון של הריסוס וכך תגיעו לעבודה הטובה ביותר. כאשר המכשיר מכויל כראוי תוכלו להתאים את המינון של החומר הכימי ביחס למים במיכל לפי ההוראות שעל החומר וכך תגיעו לתוצאה המוצלחת ביותר.

 

החומר הכימי

החומר בו תשתמשו, לדישון או להדברה, ייכנס למיכל ביחד עם מים. צריך להוסיף את הכמות המדויקת של החומר הכימי למים ביחס לגודל המיכל בו תשתמשו וביחס לשטח שאותו תרצו לרסס. אם השטח הוא קטן אולי לא תצטרכו מיכל מלא, ולכן תצטרכו פחות חומר ופחות מים. אם התערובת תצא דלילה מדי (מעט חומר הדברה\דישון) היא לא תעשה את העבודה כמו שצריך. לעומת זאת, יותר מדי חומר עלול לגרום לנזק לאזור אותו תרצו לרסס.

 

לסיכום

כדי להשתמש בו כראוי כדאי לדעת איך עובד מרסס גב חשמלי. את החומר תכניסו למיכל במינון הראוי ביחד עם מים. החומר יישאב בעזרת לחץ אוויר, יעבור דרך השסתום אל הצינור ומהצינור ירוסס על המטרה שלכם.

ישנם שלושה חוקי בסיס לשימוש במרסס גב חשמלי: קצב הליכה אחיד – לא מהיר מדי, לחץ ריסוס אחיד – ניתן לקבוע מראש ולעקוב אחריו במדד ומרחק בין הצינור למטרה  – לא קרוב מדי ולא רחוק מדי. כיול המכשיר מראש יביא לתוצאת ריסוס אחידה וטובה ובהתאם לכך ניתן יהיה להתאים את היחס בין החומר הכימי למים ביחס לגודל המיכל וביחס לשטח אותו תרססו.

ספריי שדה

נווטו במאמר לפי נושאים