איך להתקין ריצוף שיש לבית ומה היתרונות

אתם מתכננים ובונים עכשיו את בית חלומותיכם, וכל האפשרויות פרוסות בפניכם. או שהחלטתם על שיפוץ כללי של הבית שכבר ברשותכם, כדי להכניס בו קצת חיים חדשים, למה לא?  אולי אפילו החלטתם שהגיע הזמן לשפץ ולשפר את המשרד. נהדר! אחת הדרכים היעילות והנעימות ביותר להכניס חיים חדשים למקום היא דרך הריצוף,  וריצוף שיש – הוא הבחירה הקלאסית ביותר.

 

למה דווקא שיש?

ריצוף שיש לבית הוא קלאסיקה אלמותית, מכמה וכמה סיבות. קודם כל – המבחר! וואו, המבחר. כל צבע, מרקם, או גודל שרק תוכלו לחלום עליו! עם גימורים מהממים, וגוונים יפהפיים, להתאמה מושלמת לכל טעם, חלל, וקו עיצובי. שיש הוא תמיד אלגנטי, אך גם מאוד פונקציונאלי. ועם המגוון שיש היום – תוכלו למצוא בדיוק את המרצפת שתדבר אל ליבכם.

 

מאיפה מתחילים?

מתחילים מלמטה – מהרצפה, כמובן. נציע לפקוד כמה מוסדות עיצוב וחנויות המתמחות בתחום, דוגמת פשטות מטבחים, שמציעה מגוון רחב ומהפנט של סוגי שיש – לכל טעם, צבע וכיס. אז קחו את עצמכם לטיול והתייחסו לזה כמו להרפתקה! נסו להבין מה התחושה שתרצו לייצר בביתכם.

חמימה ונעימה? אופנתית ויוקרתית? קונטרסטית? תוכלו למצוא בקלות ריצוף שיש שתואם את החזון העיצובי שלכם, ועצה מאיתנו – התייעצו עם המומחים. שתפו את המעצב, או את צוות המומחים בחנויות, ברעיון המתרקם לכם בראש – ותנו להם להפתיע אתכם בהצעות, ייתכן ולגמרי תתאהבו.

 

מה היתרונות של שיש?

שיש, בניגוד לפרקט עץ, לדוגמא, או ריצוף אבן – לא דורש יותר מדי טיפול ותחזוקה שוטפת. אתם לא עובדים בשבילו, בדיוק להיפך –  הוא עובד בשבילכם. ועושה עבודה נהדרת, אם יורשה לנו. טיפול בשיש וניקיון שלו הוא קל, בסיסי להפליא ונוח. גם לבית עם ילדים מתרוצצים שאחד מתחביבם הוא לשפוך מיץ על הרצפה – יהיה קל לנקות אותו. שיש מנקים בקלות עם מים, ומעט סבון רצפות.

אין צורך לשפשף או לעבוד קשה מדי. למתקדמים – אפשר לבחור שכבת הגנה של חומר הנקרא סילר, ומטרתו להגן על השיש ולהעניק לו חיים ארוכים ובטוחים. אך דעו שהשיש הוא חומר עמיד וחזק מטבעו, וישרת אתכם לשנים רבות ללא צורך בתיקון או החלפה.
שיש הוא גם חומר מצוין לריצוף בתים באקלים ים תיכוני כמו שלנו.

בקיץ הלוהט, המרצפות פולטות קור, וזו תחושה מצננת ונהדרת – ואין כמו להסתובב יחפים בבית ביום קיץ חם. בטון ועץ נוטים לשמור ולפלוט מעלה חום – אך שיש פועל הפוך. חשבו על זה. נדגיש גם כי שיש יכול להתאים מבחינה פיננסית כמעט לכל כיס – המגוון רחב, וגם בהוצאה קטנה יחסית תוכלו למצוא את ריצוף חלומותיכם.

 

לסיכום,

בין אם אתם מחפשים ריצוף חדש לסלון, לחדר האמבטיה, למטבח או אפילו למשרד – בחרו בשיש, מלך המרצפות הבלתי מעורער.

ריצוף שיש

נווטו במאמר לפי נושאים