איך להתקין ולבחור דלתות פנים לבית?

כבר ברור לכולם שדלתות הפנים בבית הן לא רק אמצעי להפרדה בין חדרים אלא חלק מהותי מעיצוב ונראות הבית, לכן חשוב לבחור בדלתות פנים יפות שישתלבו עם עיצוב הבית ויצרו אווירה נעימה וטובה.

אך לא כל הנוצץ הוא זהב, חשוב להתייחס לכמה משתנים משמעותיים כאשר בוחרים את דלתות הפנים חוץ מהנראות כדי לחסוך: כסף, זמן יקר ודאגות.

רבים שוגים שגיאה חמורה כאשר בוחרים דלתות פנים אך ורק לפי היופי שלהן, אמנם זהו אלמנט משמעותי אך הוא ממש לא היחיד שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת הדלתות לבית שלכם. הכתבה בהמשך באה לעשות לכם סדר אחת ולתמיד! מה זה דלתות פנים? במה חשוב להתחשב בעת בחירתן? ומה צריך לעשות לפני התקנה?

 

אז מה זה בעצם דלתות פנים ?

דלתות פנים הן דלתות הבית שמפרידות בין חדרים בתוך הבית. ישנם שני סוגים עיקריים של דלתות פנים: דלתות פתיחה ודלתות הזזה. דלתות הפתיחה הן הקלאסיות שנפתחות בעזרת ידית ופתיחתן היא בצורה אנכית בדרך כלל כלפי פנים החדר.  סוג שני של דלת פנים שהופך פופולרי בשנים האחרונות הוא דלתות ההזזה, אלו נפתחות בצורה אופקית ונכנסות למעין כיס בקיר. דלתות ההזזה מתאימות בעיקר לחללים קטנים יותר כמו חדרי ארונות וחדרי אמבטיה, לאחרונה הפכו נפוצות גם בחדרי ילדים בשל האפשרות לפתיחה קלה של הדלת ללא צורך להגיע לידית גבוהה.

 

אל תסתכלו על הקנקן אלא על מה שיש בו

בנוגע לעיצוב הדלת חשוב שתכירו שלושה סוגים של חיפויים קיימים: פורמייקה, צביעה בתנור ומיקס קולור. דלתות פורמייקה הן הקלאסיות, צבען לרוב אחיד והן עמידות במיוחד ולא מצריכות יותר מדי טיפול. צביעה בתנור היא שיטת חיפוי יקרה יותר המאפשרת גיוון בבחירת הצבע ובעלת גימור ברמה מאוד גבוהה. מיקס קולור היא שילוב של השתיים הקודמות – הדלת תהיה בצביעה בתנור והמשקופים בחיפוי פורמייקה, מה שמאפשר חיסכון כלכלי.

אך מעבר לעיצוב חשוב להתייחס גם לבידוד – ניתן לשלוט בימינו בבחירת רמת האיטום והבידוד של רעשי החדר כלפי פנים וחוץ בעת בחירת דלת נכונה, כמובן שזה עניין משמעותי שיש להתחשב בו.

עמידות הדלתות היא מהחשובות ביותר, חשוב לקנות דלתות פנים עמידות בפני מים וחומרים אחרים בכדי שלא תתבלה במהירות ותצטרכו לצערכם להחליף דלת במהירות.

 

התקנה ומה שמסביב

בפשטות – חשוב להיות מוכנים לפני בוא המתקין עם תשתיות בריאות ומוכנות להתקנת הדלת הספציפית. הקירות חייבים להיות במצב טוב ולא מתפוררים ואם בחרתם בדלת הזזה חייב להיות כיס בקיר שיוכל ״לאכלס״ את הדלת, את אלו המתקין לא יעשה בעצמו ויש להיות מוכנים עם אלו עוד בשלב תכנון הבית. אחריות על הדלתות עצמן (בלייה וכו׳) תינתן על ידי יצרניות הדלתות, אחריות על התקנה תינתן על ידי החברה שסיפקה והתקינה את הדלת ובדרך כלל היא תקפה לשנה. מומלץ לבחור בחברה מקצועית להתקנת דלתות במחירים הוגנים ועם שירות אדיב כמו אלוף הדלתות.

 

צילינדר

נווטו במאמר לפי נושאים